اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله یزدی:

مجلس نهم قانون انتخابات را اصلاح کند

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت اصلاح قانون انتخابات گفت: یکی از خدمات بزرگی که توقع داریم در مجلس نهم صورت گیرد اصلاح قانون انتخابات است.

مجلس نهم قانون انتخابات را اصلاح کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمد یزدی ظهر امروز در دیدار با جامعه اسلامی مهندسین استان قم با اشاره به اینکه کم و بیش در جریان فعالیت‌های جامعه اسلامی مهندسین هستم تصریح کرد: در کارهای تشکیلاتی، موضع‌گیری‌ها و برخوردها با حوادث مدنظر قرار می‌گیرد و کمتر به اشخاص توجه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های جامعه اسلامی مهندسین و موضع‌گیری‌های این تشکل تصریح کرد: انقلاب اسلامی پس از پیروزی با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو بوده است و برخی افراد که در گذشته در جایگاه بالایی قرار داشتند در این فراز و نشیب‌ها تغییر موضع دادند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در میان سران فتنه 88 می‌توان از فردی که هم لباس ما است یاد کرد که زمانی در مجلس ما در یک اتاق مشترک کار می‌کردیم و ایشان در کنار مجلس مسئولیت بنیاد شهید را داشت و بسیار پرکار بود، روزی هم رسید شخصا از ایشان برای التیام جریانی دعوت کردم ولی در اواخر این جلسه خود من از مواضع وی ناراحت شده و گفتم که شما را برای حل اختلافات آورده‌ایم و امروز هم وضع ایشان مشخص است.

وی ادامه داد: فراز و نشیب‌ها و موضع گیری‌ها ملاک ارزیابی و ارزش‌گذاری است و باید دید چه می‌شود که یک فرد و یا گروهی در این فراز و نشیب‌ها تغییر موضع می‌دهد.

یزدی با اشاره به اینکه در تشکل‌های سیاسی اگر مدیران اهتمام جدی داشته باشند می‌توانند مدیریت لازم را داشته و از بروز مشکل جلوگیری ‌کنند افزود: مهم‌ترین شاخص برای فعالیت تشکل‌ها در عرصه‌های مختلف ارتباط با روحانیت اصیل است.

وی با اشاره به اهمیت شناخت روحانیت اصیل گفت: روحانیت شعاع وسیعی دارد و مراجع تقلید، طلاب، مدرسین، مسئولان فعال در بخش‌های دولتی و نهادهای حکومتی را شامل می‌شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روحانیت نقطه قابل اتکایی است و جامعه مدرسین در تاریخ 50 ساله همواره متشکل از شخصیت‌های بی‌طرف بوده و این شخصیت‌ها همیشه سعی کرده‌اند مسائل اصلی انقلاب را دنبال کنند.

وی با اشاره به نقش روحانیت مبارز تهران افزود: رنگ سیاسی روحانیت مبارز از رنگ علمی آن قوی‌تر بوده و این روند در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برعکس است ولی هر دو تشکل در مسائل حیاتی کشور حضور فعال داشته، ابراز نظر و موضع‌گیری کرده و این مواضع مورد توجه قرار می‌گیرد.

آیت‌الله یزدی با اشاره به اینکه باید همواره ارتباط با مراجع تقلید را حفظ کرد افزود: حوزه‌های علمیه ما با مدیریت مراجع اداره می‌شوند و رهبر انقلاب نیز علاوه بر مسئولیت هدایت کشور یک مرجع تقلید هستند و در تجربه و عمل می‌بینیم که مرجعیت استحکام و نفوذ رهبری را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از مراجع برجسته هستند گفت: رهبری که مرجع باشد نفوذ کلام بیشتری دارد، چرا که علاوه بر رهبری عنوان مرجعیت دارد و وقتی مردم دین خود را به ایشان می‌سپارند در امور دیگر نیز تبعیت کامل خواهند داشت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی گفت: دو دوره در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم و می‌توانم بگویم مجلس جایی است که می‌توان در آن تنبلی کرد و در مقابل مجلس عالی‌ترین دانشگاهی است که می‌توان تصور کرد و هیچ دانشگاهی به اندازه مجلس نمی‌تواند به انسان علم بیاموزد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها روی ضوابط خاص محدود و معین بحث کرده و نظر می‌دهند افزود: در مجلس به دلیل فعالیت کمیسیون‌های مختلف مسائل گوناگون کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آیت‌الله یزدی با اشاره به ضرورت اصلاح قانون انتخابات تاکید کرد: یکی از خدمات بزرگی که توقع داریم در مجلس نهم صورت گیرد اصلاح قانون انتخابات است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول