اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

سیاست‌زدگی آفت مجلس است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: سیاست‌زدگی اصلی‌ترین آفت مجلس است که گاه زمینه دوری مجلس از اهداف اصلی را فراهم می‌آورد.

سیاست‌زدگی آفت مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: شان مجلس حرکت در مسیر برآورده کردن منافع و مصالح ملی و مردم است و به یقین نباید از این شان و جایگاه عدول کند.

وی با اشاره به آغاز بکار مجلس نهم و طلیعه خوب برخی از فعالیت‌ها از سوی نمایندگان استان در مجلس نهم ادامه داد: در روزهای گذشته پیگیری‌های خوبی را از سر دلسوزی در حوزه راه‌اندازی پتروشیمی اردبیل، حل مشکل 25 هزار ساکن مناطق زلزله‌زده در سال‌های گذشته برای برخورداری از معافیت تسهیلات پرداخت شده و همچنین رجعت دوباره موسسه نینوا به عنوان یک دستگاه عمرانی در ایجاد اشتغال برای جوانان این خطه شاهد بودیم .

امام جمعه اردبیل با قدردانی از اقدام مبارک نمایندگان استان در مجاب کردن وزارت کشور برای انعقاد قرارداد با کارخانه اتوبوس‌سازی اردبیل با هدف افزایش تولید و تسهیل کار این واحد صنعتی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود چنین اقدامات زیربنایی که به نفع مصالح مردم استان اردبیل است به جد پیگیری شده و تحت مراقبت باشد.

اعتماد مردم را در مسیر منافع شخصی قرار ندهید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: نمایندگان استان باید به این موضوع که مظهر اراده ملت هستند فخر و افتخار کرده و شرف خود را در قدر دانستن این موقعیت حساس و امانتداری بیشتر بدانند و مبادا این وثوق و اعتماد را در برآورده کردن منافع شخصی و حزبی به کار گیرند.

وی گفت: تمام وقت، انرژی و لحظات یک نماینده باید وقف ملت شود چرا که حذف 200 نماینده مجلس هشتم از مجلس نهم بیانگر این مسئله است که مردم با کسی شوخی ندارد و اگر در مسیر واقعی حرکت نکنید ممکن است چهار سال بعد مردم چنین معامله‌ای را با شما نیز داشته باشند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری موضوع ریاست و حساسیت این بحث را یادآور شد و افزود: ریاست و قدرت پیدا کردن برای پیشبرد امور مردم کار مطلوبی است اما زمانی این موضوع خطرناک می‌شود که از مسئولیت‌ها سوء استفاده شده و یا بهره‌برداری شخصی شود.

عاملی تصریح کرد: خداوند متعال در روز قیامت از تمام مسئولان در حیطه وظایف و اختیاراتشان سوال می‌کند و نمایندگان مجلس نیز باید در برابر خداوند متعال و مردم پاسخگو باشند.

وی با یادآوری اینکه نباید مسئولین به حب و بغض آلوده شوند خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و جوانان ما برای کسب عزت خود که در گرو اشتغال و کار و تلاش است چشم به حرکت و کارهای شما دوخته‌اند و این نمایندگان هستند که سد ثغور دزدان شده و با رفتار عادلانه اجازه می‌دهند منابع ملی بین همه توزیع واقعی شده و باورها و نگرش‌ها نیز اصلاح شود.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام خطاب به مجلسیان اذعان داشت: هر کس برای 10 نفر رئیس شود و با عدالت با آنها رفتار نکند خداوند متعال در روز قیامت حساب سختی را از او می‌کشد و به یقین او را در مضیقه و تنگنا می‌گذارد که مجلسیان به عنوان نماینده 70 میلیون جمعیت ایران باید این حدیث را حلقه گوش خود کرده و در سردرب مجلس قرار دهند.

عاملی در ادامه توصیه خود به نمایندگان مجلس نهم اضافه کرد: مجلس مقتدر آن است که برای چهار سال حرکت و فعالیت خود برنامه داشته باشد تا با یک مدیریت درست بتواند معضل اساسی جامعه نظیر بیکاری و تورم را به جد مهار کرده و برطرف کند.

وی ضرورت قدرت مجلس را در مهار این معضلات یادآور شد و اظهار داشت: نمایندگان مجلس در کنار آن باید موانع تولید در حوزه صنعت و کشاورزی را نیز درست و دقیق شناسایی کنند و در برطرف کردن آنها به دنبال راهکار اساسی باشند.

شان مجلس دور شدن از کارهای کوچک است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود توزیع عادلانه منابع کشور را ضرورتی انکارناپذیر خواند و بیان داشت: شان نمایندگان مجلس در این نیست که به کارهای کوچک و حقیر مشغول باشند بلکه ضرورت دارد در عرصه‌هایی که با خلا قانونی مواجه هستیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا در کشور از لحاظ توزیع منابع و بودجه ضمن برطرف کردن معضل تورم و نقدینگی کشور به سمت آبادانی روزافزون حرکت کند.

عاملی نمایندگان را به دور شدن از بگومگوهای بی‌ثمر و سیاسی دعوت کرد و گفت: نمایندگان ما باید به کاری دست بزنند تا از محل تولید علم و دانش برای کشور درآمدزایی صورت گیرد چرا که دیگر زمان خام‌فروشی سپری شده و باید به فکر منابع درآمدی ارزشمند بود.

کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم نمره قبولی نگرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود موضوع توجه مجلس نهم به حوزه فرهنگی را نیز یادآور شد و اظهار داشت: اصلی‌ترین مطالبه مردم حتی اولی‌تر از نان و آب نیز ایجاد فضای سالم تربیتی در جامعه است که در این زمینه کمیسیون فرهنگی مجلس نهم باید دست به کار شود.

عاملی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم نمره قابل قبولی دریافت نکرد افزود: انتظار می‌رود برخی از ضعف‌های فرهنگی کشور با تلاش و برنامه‌ریزی کمیسیون فرهنگی برطرف شود.

وی به سفرهای گردشگران متعدد در نیمه خرداد به اردبیل اشاره کرد و ابراز داشت: فضای خوبی را در این زمینه شاهد نبودیم و در شان مردم اردبیل و گذشته پرافتخار این شهر نیست که سفرهای تابستانی با زیرپا گذاشتن برخی از اصول و ارزش‌های اخلاقی و اسلامی انجام شده و یا در این استان عده‌ای جسارت کرده و اردوی اختلاطی برگزار کنند.

امام جمعه اردبیل از اهالی استان خواست؛ با برپایی تشکل‌های فرهنگی و ستادهای امر به معروف و نهی از منکر مردمی ضعف‌های احتمالی را جبران کنند و به خاطر خداوند نسبت به برخی از بداخلاقی‌ها و بی‌حرمتی‌ها غضب کنند.

عاملی تلاش نظام‌های بیگانه را در حیازدایی و هجمه به سرمایه‌های فرهنگی یادآور شد و اضافه کرد: نقش کمیسیون فرهنگی مجلس و شورای انقلاب فرهنگی کشور در پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی بسیار مهم و ارزشمند است.

اختصاص سالانه 450 میلیون تومان اعتبار به نمایندگان مجلس همخوانی با ساده‌زیستی مردم ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی از نمایندگان مجلس نهم خواست؛ تا اجازه ندهند در ذهن مردم گره‌ای کور از مسایل مختلف جامعه باقی بماند که در این زمینه انتظار می‌رود پاسخگوئی شفاف نمایندگان مجلس را شاهد باشیم.

وی به اظهارات اخیر رئیس جمهور کشورمان در اختصاص سالانه 450 میلیون تومان از بودجه کشور برای نمایندگان مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: این رقم هنگفت که برای دفاتر نمایندگان تصویب شده هیچ ضرورتی ندارد و ملت منتظر پاسخ نمایندگان انقلابی مجلس هستند تا حقیقت و ماهیت چنین اظهاراتی را بازگو کنند.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: مردم انتظار دارند اگر نان گران می‌شود و تورم در جامعه هست چنین فشار و سنگینی ریاضت اقتصادی را نیز نمایندگان و مسئولان احساس کنند تا یک حرکت یک بام و دو هوا را در نظام اجرایی کشور شاهد نباشیم.

آیت‌الله مشگینی مجاهد اصلاح نفس و اعتلای تقوا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز یاد و خاطره آیت‌الله مشگینی را گرامی داشت و بیان داشت: پنجمین سالگرد رحلت این شخصیت عظیم را در حالی برگزار می‌کنیم که روزهای آینده شاهد برگزاری کنگره شایسته‌ای در قم در تجلیل از زحمات 25 ساله آیت‌الله مشگینی در سنگر ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست شورای بازنگری قانون اساسی خواهیم بود.

وی این شخصیت وارسته را مجاهد واقعی در مسیر عمل به سیره و سلوک نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار توصیف کرد و ادامه داد: آیت‌الله مشگینی با جهاد نفس سعی می‌کرد تقوای الهی را رعایت کند و در اوج نهضت امام و پیروزی انقلاب اسلامی توانست نقش اصلی را ایفا کرده و از استقلال و عزت این کشور به شایستگی دفاع کند.

امام جمعه اردبیل در پایان خطبه‌های نماز با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز تعهد 35 میلیارد تومانی خیرین را یک حرکت بی‌نظیر در مدرسه‌سازی توصیف کرد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول