اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل آموزش‌محور بودن نظام تعلیم و تربیت

دانش‌آموزان مهارت استفاده از کتاب‌های علمی مرجع را ندارند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر به دلیل آموزش‌محور بودن نظام تعلیم و تربیت کشور بسیاری از دانش‌آموزان حتی مهارت استفاده از کتاب‌های علمی مرجع را ندارند.

دانش‌آموزان مهارت استفاده از کتاب‌های علمی مرجع را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، رمضان نیری ظهر امروز در همایش سرگروه‌های آموزشی مدارس راهنمایی و متوسطه چناران که در مجتمع آموزشی آیت‌الله بهجت روستای بقمچ برگزار شد، اظهار داشت: نگاه به عبادت و طبیعت در نظام آموزشی نباید منحصر به تکلیف و دانش‌محوری باشد.

معاون آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: دامنه عبادت را در آموزش و پرورش نباید محدود کرد چرا که آموختن و آموزاندن نوعی عبادت است.

وی اضافه‌ کرد: در توجه به نظام آموزشی، با توجه به جایگاه هنر و ورزش، این 2 اصل می‌تواند دانش‌آموز و معلم را برانگیزد و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به این امور ریشه‌ای بپردازد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: در حال حاضر به دلیل آموزش‌محور بودن نظام تعلیم و تربیت کشور بسیاری از دانش‌آموزان حتی مهارت استفاده از کتاب‌های علمی مرجع را ندارند.

وی افزود: این در حالی است که در سیستم پژوهش‌محور، استفاده از کتاب‌های مرجع نخستین ابزار کار محسوب می‌شود.

در ادامه علی‌اکبر فنودی رئیس گروه تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی نیز گفت: توانمندسازی معلمان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ماموریت اصلی گروه‌های آموزشی است.

در ادامه امیرحسین فرجادنسب رئیس گروه تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: روش‌های یاددهی و یادگیری، توانمندسازی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و درس پژوهی از دیگر کار ویژه‌ گروه آموزشی باید باشد.

وی گفت: با تعامل مناسب کارشناسان مقاطع تحصیلی و مدیران مدارس امسال 83 جلسه و کارگاه آموزشی از سوی 33 گروه آموزشی برگزار گردید.

رئیس گروه تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: 31 جشنواره و مسابقه دانش‌آموزی نیز امسال در مدارس راهنمایی و متوسطه برگزار شد.

وی با اشاره به انجام 132 بازدید از سوی سرگروه‌های آموزشی از مدارس خاطرنشان کرد: شرکت در نمایشگاه هوشمندسازی مدارس و برگزاری برنامه مروری برای جشنواره فیلم رشد از اقدامات ویژه این کارشناسی است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول