اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان کهنوج خبر داد

کاهش 30 درصدی ورزشکاران سازمان‌ یافته در کهنوج

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهنوج گفت: تعداد ورزشکاران سازمان ‌یافته در شهرستان کهنوج یک‌هزار و 700 نفر بوده که نسبت به دو سال قبل کاهش 30 درصدی داشته است.

کاهش 30 درصدی ورزشکاران سازمان‌ یافته در کهنوج

مهدی حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: سرانه ورزشی موجود در این شهرستان جوابگوی اقشار مختلف جامعه نبوده و در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها رقم 40 سانتی‌متر مربع را نشان می‌دهد.

وی افزود: براساس چشم‌انداز چهارساله دولت که رقم یک متر مربعی را برای هر ایرانی تعریف کرده، در شهرستان کهنوج حدود 60 سانتی‌متر مربع کمتر بوده که رقم قابل تأملی است.

حیدری تصریح کرد: از طرف دیگر با توجه به دستور دولت نسبت به واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، تعدادی از هیئت‌های ورزشی تعطیل و موجب سرخوردگی جوانانی شده که تنها سرگرمی آنها ورزش بوده است.

وی ابراز داشت:‌ با توجه به اینکه زاویه دید به ورزش نسبت به قبل تغییر پیدا کرده و هر فرد موظف است، خود تمام هزینه‌ها را بپردازد، تأثیر زیادی در خالی بودن سالن‌های ورزشی داشته است.

حیدری تعداد هیئت‌های ورزشی فعال و غیرفعال شهرستان کهنوج را 35 هیئت ذکر و عنوان کرد: هشت هیئت شهرستان در سطح کشوری و بقیه هیئت‌ها در سطح استانی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کهنوج گفت: هیئت‌های فوتبال، والیبال، ووشو، کاراته بانوان و آقایان، ژیمناستیک بانوان، کونگ‌فوی آقایان، کشتی و هندبال از جمله هیئت‌هایی هستند که در سطح کشوری فعالیت می‌کنند.

حیدری با توجه به اینکه تعداد ورزشکاران را براساس تعداد افراد هر جامعه محاسبه کرده که حدود 20 درصد می‌شود، بیان داشت: بر همین اساس تعداد ورزشکاران سازمان یافته در شهرستان کهنوج یک‌هزار و 700 نفر بوده که نسبت به دو سال قبل کاهش 30 درصدی داشته است.

وی تعداد باشگاه‌های نیمه‌خصوصی شهرستان کهنوج را 21 باشگاه عنوان کرد و اذعان داشت: همچنین دو باشگاه بدنسازی، آمادگی جسمانی بانوان، باشگاه بانوان «کاراته، آمادگی جسمانی و ژیمناستیک» و پینگ‌پنگ، پنج باشگاه خصوصی این شهرستان هستند.

حیدری با تأکید به اهمیت دادن به فرهنگ در ورزش خاطر نشان کرد: نباید در ورزش فقط به نام باشگاه فرهنگی اکتفا کرد، بلکه باید ابتدا به مقوله فرهنگ و سپس به بحث ورزش بپردازیم.

وی اظهار داشت: باید نسبت به بسیج ورزشکاران نیز که خود به تنهایی شامل فرهنگ می‌شود، توجه بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول