اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی هیئت‌های ورزشی قم مطرح شد

صدور شناسنامه سلامت برای ورزشکاران قم

خبرگزاری فارس: صدور شناسنامه سلامت برای تمام ورزشکاران فعال در رشته‌های مختلف ورزشی در قم از سوی نایب رئیسان هیئت‌های ورزشی استان قم به تصویب رسید.

صدور شناسنامه سلامت برای ورزشکاران قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم هیئت پزشکی ورزشی یکی از 45 هیئت ورزشی زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان قم است که اگر چه در عرصه رقابت‌های ورزشی فعالیت نمی‌کند اما همواره جزء لازم و ضروری برگزاری هر رقابت ورزشی است.

این هیئت ورزشی در واقع رسالت و وظیفه اصلی خود را به عنوان زیر مجموعه فدراسیون پزشکی ورزشی کشور، تأمین سلامت بازیکنان و ورزشکاران رشته‌های مختلف و همچنین امداد و خدمات‌رسانی در بخش درمان آسیب‌های ورزشی می‌داند.

از این‌رو به تمام هیئت‌های ورزشی فعال در نقاط مختلف کشور از جمله استان قم، مدیران باشگاه‌های ورزشی، مدیران تیم‌های ورزشی، سرپرستان و مربیان تاکید شده است که حتما پیش از هر مسابقه ورزشی نسبت به بیمه ورزشکاران خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به همین دلیل در بخش نامه‌ای که از سوی وزارت ورزش و جوانان توسط فدراسیون پزشکی ورزشی و در استان‌ها توسط هیئت‌های پزشکی ورزشی به هیئت‌ها ابلاغ شده، از هرگونه حضور ورزشکاران بدون بیمه ورزشی در میادین مختلف ممانعت شده است.

بر همین اساس هیئت پزشکی ورزشی استان قم در طول سال برنامه‌ها، دوره‌ها، کارگاه‌ها و کلاس‌های مختلف آموزشی را در سطح قم با هدف افزایش دانش و ارتقای سطح علمی جامعه ورزش قم در خصوص آسیب‌های ورزشی و نحوه جلوگیری و مبارزه با آنها برگزار می‌کند.

از دیگر موضوعات مطرح شده در هیئت پزشکی ورزشی استان قم صدور شناسنامه سلامت برای همه ورزشکاران است که این طرح با جدیت در این هیئت دنبال می‌شود.

ایجاد هماهنگی لازم برای نیازسنجی کلاس‌های آموزشی ویژه بانوان در زمینه پزشکی ورزشی از دیگر طرح‌های در دست اجرا از سوی هیئت پزشکی ورزشی استان قم به شمار می‌رود.

شایان ذکر است هیئت پزشکی ورزشی استان قم در مجموعه ورزشی تختی منطقه دورشهر قم مستقر شده است.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول