اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

حضور چشمگیر جوانان در اعتکاف از برکات انقلاب است

خبرگزاری فارس: فرماندار پلدختر گفت: حضور با شکوه و چشمگیر جوانان در مراسم اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی و این حضور دشمن را مأیوس می‌کند.

حضور چشمگیر جوانان در اعتکاف از برکات انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر فریدون رشیدی عصر امروز در حاشیه دیدار با معتکفان پلدختر در جمع خبرنگاران فعال این شهرستان گفت: حضور چشم‌گیر اقشار مختلف در آیین عبادی اعتکاف به ویژه جوانان به مراتب چشم‌نوازتر و موجب دل‌گرمی است و حضور جوانان در صحنه‌های مذهبی بزرگ‌ترین ضربه به دشمنان نظام و اسلام است.

وی با بیان این که در فرهنگ اسلام روی آوردن به اعتکاف علاوه بر بهره‌برداری از فیض معنوی آن، جهادی مقدس نیز هست، گفت: برپایی این قبیل مراسم‌های عبادی معنوی فقط جنبه دینی ندارد، بلکه جنبه سیاسی نیز دارد و نقش بسیار مهمی در رویارویی با نفوذ فرهنگ بیگانه ایفا می‌کند.

وی اعتکاف را وسیله سعادتمندی انسان دانست و افزود: اعتکاف محو خودخواهی در امواج بلند خداگرایی و بستر مناسب اندیشه، تفکر، خردورزی و تلاش برای رهایی انسان‌های فرورفته در غرقاب روزمرگی‌ها از فضای پر التهاب روزانه به سوی خدای خویش است. 

رشیدی تصریح کرد: معتکفان که مشتاقانه مهمانی خدا را برگزیدند و با اعتکاف جذب فضایل و دفع رذائل می‌کنند و به تعلقات نفس پشت پا می‌زنند و به میزبانی حضرت حق مباهات و با پالایش آلایش‌های اخلاقی و عملی از زندگی خود تطهیر نفس می‌کنند.

فرماندار پلدختر گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ دینی در جامعه موجب تقویت روحیه ایمان و خودباوری در جوانان می‌شود و وظیفه روحانیون و مبلّغان امور قرآنی و فرهنگی است که با ترویج هر چه بیشتر آموزه‌ها و احکام دین مبین اسلام در راستای جلوگیری از ورود فرهنگ مخرب و ضد ارزشی غرب تلاش کنند.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول