اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

آمریکا به دنبال حکومتی سرسپرده در سوریه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی حال که متوجه شده‌اند مصر را از دست داده‌اند در فکر روی کار آوردن حکومت مورد نظرشان در سوریه هستند.

آمریکا به دنبال حکومتی سرسپرده در سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام‌ عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهبنان با اشاره‌ به  تحولات سوریه‌ اظهار داشت: ‌امریکا و رژیم صهیونیستی حال که متوجه شده‌اند مصر را از دست داده‌اند در فکر روی کار آوردن حکومت مورد نظرشان در سوریه هستند.

وی بیان داشت: این قدرت‌های بیگانه رسما اعلام کرده‌اند که اسلحه در اختیار مخالفان سوریه قرار می‌دهند.

صالح‌نیا ابراز داشت: برای پیروزی تمام مسلمانان در سرتاسر جهان به ویژه مردم مظلوم بحرین دعا می‌کنیم.

خطیب جمعه کوهبنان ابراز داشت: خداوند در آیه 281 سوره بقره می‌فرماید "مردم بترسید از روزی که همه شما به پیشگاه الهی باز خواهید گشت و در چنین روزی هر کس نتیجه اعمال خود را خواهد دید و در آن روز به احدی از مخلوقان ظلم و ستم نمی‌شود".

وی ‌افزود: امام علی (ع) در کلمات قصار نهج‌البلاغه پیرامون استغفار می‌فرمایند "استغفار درجه و رتبه انسان‌هایی است که در پیشگاه پروردگار مقام و منزلت دارند و استغفار حقیقی شش مرحله دارد".

صالح‌نیا خاطرنشان کرد: این مراحل شامل این است که انسان از گذشته و کار گناه خود واقعا پشیمان شود، تصمیم قطعی به ترک آن کار گناه گیرد و اگر حقی از کسی ضایع کرده آن را جبران کند.

وی گفت: همچنین توبه کننده اگر واجبی را ترک کرده باید آن را ادا کند، اگر گوشتی بر بدنش با کار حرام روییده آن را با غم و اندوه ذوب کند و همان‌گونه که جسمش لذت گناه را چشیده باید سختی عبادت را نیز بکشد تا توبه او مورد پذیرش خداوند قرار بگیرد.

صالح‌نیا با اشاره به مناسبت‌های هفته بیان داشت: 20 خرداد پنجمین سالروز ارتحال عالم، زاهد و عابد بزرگ حضرت آیت‌الله مشکینی است که از شخصیت‌های حوزوی مورد قبول تمام حوزوی‌ها بودند.

وی اذعان داشت: ایشان از جمله کسانی بودند که از روزهای اول نهضت امام خمینی (ره) از ایشان حمایت کردند و سال‌های طولانی را در زندان و تبعید به سر بردند.

صالح‌نیا تصریح کرد: 20 خرداد سالروز شهادت آیت‌الله سید ‌محمدرضا سعیدی از یاوران امام خمینی (ره) است که در سال 1349 با تزریق زهر در زندان رژیم پهلوی به شهادت رسید.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول