اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

ایجاد ناامنی در سوریه ترفند دشمن است/قانون در مملکت باید محترم باشد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: ایجاد ناامنی یکی از ترفندهای دشمن است و اکنون دشمن در سوریه قصد بر هم زدن امنیت را دارد تا مردم، حکومت را ضعیف تلقی کنند.

ایجاد ناامنی در سوریه ترفند دشمن است/قانون در مملکت باید محترم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار کارکنان رسمی و وظیفه پادگان شهید مصطفی خمینی(ره) و کارکنان سپاه استان قزوین با اشاره به آیه 71 سوره نساء اظهار کرد: این آیه دلالت دارد که مجاهدان باید همیشه در حال آماده‌باش بوده و از دشمن غافل نشوند.

وی خاطر نشان کرد: برای آمادگی بیشتر لازم است نسبت به نقشه‌های دشمن شناخت و آمادگی اطلاعاتی داشته و تمام امکانات و تجهیزات دشمن را بدانیم و از اوضاع دشمن مطلع باشیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: برای مبارزه با دشمنان علاوه بر کسب آمادگی اطلاعاتی باید آمادگی‌های تمرینی و تجهیزاتی، اقتصادی، نظامی، آمادگی روحی، ایمان و عقیده وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت کتاب نهج‌البلاغه گفت: پس از قرآن کتابی به جامعیت نهج‌البلاغه وجود ندارد و امام خمینی(ره) در ابتدای وصیت‌نامه افتخار کردند که نهج‌البلاغه به عنوان کامل‌ترین دستور فردی، اجتماعی، حکومتی و فرهنگی از پیشوای ما امیرالمؤمنین(ع) است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه ایجاد ناامنی یکی از ترفندهای دشمن است گفت: مردم در ناامنی‌ها ناراحت می‌شوند و این ناامنی‌ها را به حساب حکومت می‌گذارند و اکنون دشمن در سوریه قصد بر هم زدن امنیت را دارد تا مردم حکومت را ضعیف تلقی کنند.

وی تصریح کرد: اکنون امنیت کامل در کشور از نظر مالی، فکری، حیثیتی و انقلابی برقرار است و این نعمت بزرگ باید حفظ شود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: بر اساس سخن امام علی(ع) در نهج‌البلاغه هر فردی باید در رشته خود دوراندیش، جدی، محکم، مسلط، مطیع رهبر و تابع قانون باشد و قانون به ویژه در کشور ما که از قرآن گرفته شده باید محترم شمرده شود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته خطاب به مجلس شورای اسلامی فرمودند سعی کنید همه تابع قانون باشید و قانون باید محترم باشد.

آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان داشت: امام علی(ع) از کارگزاران خود خواسته‌اند مبادا کاری کنند که مجبور به عذرخواهی شوند، بنابراین با فکر و اندیشه باید گام برداشت.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) یک موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان ترجیح می‌دادند، زیرا فرهنگ کاخ‌نشینی فرهنگ عیش و عشرت است و نمی‌تواند کاری انجام دهد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انقلاب‌های کنونی از انقلاب اسلامی ایران سرچشمه گرفته است گفت: تونس، مصر، اردن، عربستان و بحرین سالیان فراوان مستضعف بودند و زیر چکمه آل‌سعود و آل‌نهیان به عنوان دست‌نشاندگان آمریکا به سر می‌بردند.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب شما این کشورها را بیدار کرد و اکنون به اسپانیا، اروپا، ایتالیا و آلمان رسیده و سپس در آمریکا جنبش وال‌استریت را به وجود آورده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی یادآور شد: اکنون بیدارگری که در کل جهان به وجود آمده از انقلاب شما برخاسته، بنابراین باید قدر انقلاب را بدانید زیرا مقدمه ظهور حضرت ولی عصر(عج) بوده و روزبه‌روز مستضعفان جهان بیدارتر و مستکبران منفورتر می‌شوند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول