اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید از پارس‌جنوبی

هیئت مشترک صنعت نفت سوریه و ونزوئلا با ظرفیت‌های پارس جنوبی آشنا شدند

خبرگزاری فارس: هیئت مشترک صنعت نفت سوریه و ونزوئلا با ظرفیت‌های پارس‌جنوبی آشنا شدند.

هیئت مشترک صنعت نفت سوریه و ونزوئلا با ظرفیت‌های پارس جنوبی آشنا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه عباس دولتی‌زاده ظهر امروز در نشست با هیئت مشترک اعزامی سوریه و ونزوئلا در سازمان منطقه ویژه پارس‌جنوبی اظهار داشت: پارس‌جنوبی از مهم‌ترین و بزرگترین مناطق نفت و گاز در جهان است و 28 فاز بزرگ پالایشگاهی در این منطقه احداث می‌شود.

وی افزود: تلاش بسیار خوبی در راستای توسعه و پیشرفت در پارس‌جنوبی انجام شده و در چند سال اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم.

مدیر منطقه پارس‌جنوبی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان مجموعه فعالیت‌های انجام شده در حوزه عملیاتی پارس‌جنوبی، مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی منطقه ویژه پارس را تشریح کرد.

دولتی‌زاده گفت: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قابل توجه و مهیاست و از شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در این منطقه استقبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: امیدوار هستیم به نتایج لازم برای همکاری مشترک برسیم و شاهد توسعه همکاری‌های بیشتر در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بین کشورهای ایران و ونزوئلا و سوریه باشیم.

مدیر پروژه‌های وزارت نفت ونزوئلا نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در صنعت نفت جایگاه بسیار خوبی دارد و آماده گسترش همکاری‌ها هستیم.

ایگور مارتینز افزود: در پارس‌جنوبی کارهای بزرگی انجام گرفته که نشان‌دهنده توانمندی بالای ایران در صنعت نفت است.

نزیه جوهر مدیرعامل شرکت پالایش سوریه و ایگور مارتینز سرپرستی این هیئت مشترک را بر عهده دارند.

بر اساس این گزارش مذاکرات مشترک جمهوری اسلامی ایران، ونزوئلا، سوریه و مالزی، در دو سال گذشته منجر به توسعه همکاری‌های نفتی در زمینه توسعه تاسیسات پالایشی شد؛ ساخت پالایشگاه الفروقلوس در سوریه با سرمایه‌گذاری مشترک چهار کشور یاد شده احداث خواهد شد.

سهم سرمایه‌گذاری شرکت پالایش نفت سوریه در ساخت پالایشگاه سوریه 15 درصد، شرکت نفت ونزوئلایی 33 درصد، شرکت نفت مالزیایی 26 درصد و سهم ایران نیز 26 درصد است.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول