اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رضایی:

مشاوره‌های ایران نبود، سوریه و عراق چند بار سقوط می‌کردند

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مشاوره‌های ایران به سوریه و عراق نبود تاکنون این دو کشور سقوط می‌کردند.

مشاوره‌های ایران نبود، سوریه و عراق چند بار سقوط می‌کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن رضایی دقایقی پیش در یادواره شهدای مسجد امام سجاد(ع) منطقه قاسم‌آباد مشهد ضمن گرامیداشت سالروز  آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: ما در آن دوران نه تجهیزات نظامی داشتیم و نه امکانات حتی سلاح‌های سبک هم بسیار کم بود، به دوستان گفتم که در خطوط جبهه جوانان بسیاری را دیدم که می‌توانند نتیجه جنگ را به نفع ایران تغییر دهند و اگر فضا و محیط پیدا کنند به صورت خوبی می‌توانند با عراق مقابله کنند.

وی افزود:‌ اینها جوانانی گمنام بودند که حتی خودشان و یا پدر و مادرشان هم آنها را به خوبی نمی‌شناختند، اما با ورود آنها به میدان و مدیریت جنگ پیروزی‌ها یکی پس از دیگری نصیب ایران شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از ورود ارزش‌های اسلامی به محیط جبهه و جنگ در کنار ورود جوانان به عنوان عاملی در پیروزی‌های ملت ایران در جبهه‌های جنگ یاد کرده و اذعان داشت: روند جبهه‌ها از سال دوم جنگ تغییر کرد و تلاش‌ها و عملیات‌های ایران با موفقیت‌های چشم‌گیری رو به رو بود، رمز این موفقیت‌ها همان ورود ارزش‌ها و جوانان به محیط جبهه و مدیریت جنگ بود.

رضایی با بیان اینکه در سوم خرداد سال 61 خرمشهر پس از 18 ماه به آغوش وطن بازگشت گفت: خرمشهر یک بندر استراتژیک بود و بعد از بندرعباس با داشتن اسکله‌های بزرگ محل واردات و صادرات کالاهای فراوانی برای کشور ایران بود، هر چند عراق با تمام نیروی خود به خرمشهر هجوم برد اما ملت ایران با اینکه 34 شبانه‌روز جانانه مقاومت کردند، اما باز هم با تهاجم دشمن شهر سقوط کرد.

وی ادامه داد: صدام بعد از تجاوز و اشغال خرمشهر می‌خواست آن را به دژ محکمی تبدیل کند تا کسی یارای آزادی آن را نداشته باشد، ایران هم یک سال علی‌رغم آنکه دشمن را زمین‌گیر کرده بود و اجازه پیشروی به آن‌ها ‌را نداد اما برای آزادی سرزمین‌هایش به نتیجه نمی‌رسید و هنوز بخش‌های زیادی از 5 استانی که مورد تجاوز و حمله قرار گرفته بود در اشغال بود.

وی خاطرنشان کرد: 10 روز جنگیدیم تا به مرز ایران در خرمشهر نزدیک شدیم و 10 روز هم جنگیدیم تا خرمشهر آزاد شود اما شهر آزاد نمی‌شد، چرا که اشغال خرمشهر برای عراقی حیثیتی شده و این کار را سخت کرده بود، اما بالاخره در مرحله چهارم عملیات و در سوم خرداد سال 61 شهر آزاد شد، خبر که به مردم رسید به خوشحالی پرداختند و شور و شعف همه جا  را فرا گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دلیل شادی و سرور مردم را حوادث تاریخی و در هم شکسته شدن نیت دشمنان انقلاب دانسته و اظهار داشت: ‌در طول 200 سال و در جریان 24 جنگ همواره بخش‌هایی از ایران جدا شده بود، تاجیکستان، آذربایجان، قسمتی از افغانستان و قفقاز و بحرین و ... از ایران جدا شده بودند که آخرین جدا شده از ایران بحرین بود که شاه ایران آن را از دست داد، اما در این جنگ مردم احساس کردند که دیگر روند برگشته و قرار نیست وجبی از خاک ایران جدا شود و بنابراین احساس غرور و عزت می‌کردند.

رضایی ادامه داد: با پایان یافتن دفاع مقدس ایستادگی آغاز شد، چرا که دشمن که از براندازی نظام جمهوری اسلامی ناکام مانده بود مقصد خود را تغییر داد و بنا را بر جلوگیری از پیشرفت و توسعه ایران گذاشت.

وی با اشاره به مشاوره‌های ایران به کشورهای منطقه تصریح کرد: اگر مشاوره‌های ایران به سوریه و عراق نبود تاکنون چندین بار سقوط کرده بودند و اگر حتی مشاوره‌ها و کمک‌های ایران به حزب‌الله نبود نیز تا الان شاهد سقوط حزب‌الله نیز بودیم.

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رمز موفقیت در جنگ مردمی کردن آن بود، عنوان کرد: امروز نیز باید همین فرمول را اجرا کنیم تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را در کشور حل کنیم و امروز باید اقتصاد را مردمی کنیم، یعنی همان کاری که امام در انقلاب کرد و انقلاب انجام داد و مردم را وارد سیاست و مدیریت جامعه کرد.

رضایی در خاتمه با تاکید بر اینکه در سال تولید ملی نباید به شعار بپردازیم اظهار داشت: امسال که سال تولید ملی است نباید با آن شعاری برخورد شود و باید با آسیب‌شناسی‌ها و بررسی‌ها از آن به طور همه‌جانبه حمایت کرد، چرا که حلقه مفقوده در عرصه اقتصادی در کشور تولید ملی است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول