اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه عربی شورای عالی امنیت ملی:

حمایت ایران از سوریه برای حفاظت از کیان شیعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه عربی شورای عالی امنیت ملی، سوریه را حلقه وصل ایران شیعی با جهان تسنن و حمایت از مسلمانان مظلوم منطقه دانست.

حمایت ایران از سوریه برای حفاظت از کیان شیعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی همایش مسئولان هیئت‌های رزمندگان سراسر کشور رضا امیری در هجدهمین همایش مسئولان هیئت‌های رزمندگان کشور با تاکید بر لزوم اصلاحات در حکومت سوریه گفت: طرح‌های غربی در پوشش‌های مختلفی خواستار براندازی نظام سوریه هستند و به عقیده ما تنها اصلاحات در این کشور کفایت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر طرح کوفی عنان برای سوریه به طور کامل مورد اجرای همه طرف‌های درگیر اعم از دولت، مخالفان مسلح و کشورهای دیگری که به این گروه‌ها کمک می‌کنند قرار می‌گرفت مطلوب بود ولی با نقض آن از سوی گروه‌های مسلح مواجه هستیم.

مدیرکل حوزه عربی شورای عالی امنیت ملی با تشریح اوضاع کشورهای منطقه و نحوه موضع‌گیری سران آنها گفت: تغییر منافع بازیگران بین‌المللی سبب شد تا عربستان که در ابتدا از نظام بشار اسد حمایت می‌کرد و چندین بار ولیعهد عربستان را برای حمایت از وی به این کشور فرستاده بود، ناگهان به عنوان مخالف این کشور وارد عرصه شود.

امیری با بیان اینکه ورود به خاورمیانه دو دروازه بزرگ دارد که شامل مدیترانه و خلیج فارس می‌شود تصریح کرد: غرب که در طول 30 سال گذشته نتوانسته بود به این حوزه وارد شود با حمایت از مخالفان نظام سوریه به دنبال گرفتن انتقام از ایران و ورود به این منطقه است.

وی افزود: این دو دروازه بزرگ اکنون در اختیار ایران اسلامی است و همه کشورهای منطقه نیز بر آن اذعان دارند که نه از راه لبنان که حزب‌الله در آن مستقر است و نه از طریق خلیج فارس که ایران در آن قدرت بلامنازع است.

نمی‌توان به این حوزه وارد شد بنابراین در صدد برآمده‌اند تا با اقدامات خرابکارانه در سوریه از ایران انتقام بگیرند.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه انقلاب منطقه همگان اعم از غرب و حاکمان فاسد منطقه را غافلگیر کرد گفت: ما همواره بر این مسئله تاکید کرده‌ایم که انقلاب‌های منطقه اسلامی است البته این بدان معنا نیست که آنها حکومتی شبیه ما تشکیل می‌دهند، بلکه منظور این است که گفتمان ظلم‌ستیزی در منطقه راه افتاده و اکثر انقلابیون اسلام‌خواه هستند.

وی همچنین در خصوص تحولات بحرین خاطر نشان کرد: ما همواره بر حل مسالمت‌آمیز و بدون خشونت مسایل در این کشور تاکید داریم و معتقدیم باید ملت مظلوم بحرین از حق رأی دادن آزادانه و توزیع عادلانه نمایندگان مردم در‌ حکومت برخوردار باشند.

مدیرکل حوزه عربی شورای عالی امنیت ملی با بیان عمیق‌تر شدن مطالبات مردم در این کشور گفت: کنفرانس حقوق بشر در ژنو در اول خرداد و سایر اقدامات این حوزه نوید پیروزی در آینده نزدیک را می‌دهد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول