اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو خبر داد

آمادگی ایران برای صادرات برق به سوریه و لبنان

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو از آمادگی کامل ایران برای انتقال برق به کشورهای سوریه و لبنان خبر داد.

آمادگی ایران برای صادرات برق به سوریه و لبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجید نامجو صبح امروز در حاشیه مراسم مبادله قرارداد بزرگ تامین تجهیزات شبکه‌های فشار قوی برق استان‌های خراسان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تبدیل ایران به مرکز ترانزیت برق منطقه، به عنوان یکی از سیاست‌های وزارت نیرو در حوزه خارجی دنبال می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به آینده‌نگری وزارت نیرو در تدوین برنامه‌های پیش ‌رو، تصریح کرد: دولت برنامه‌های توسعه‌ای زیادی را در خارج از کشور با موضوع برق و انرژی پی‌گیری می‌کند و به دنبال تبدیل‌ شدن مرکزیت برای ترانزیت برق منطقه است.

وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که نیاز برقی کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان و پاکستان را تامین کنیم چون آنها به شدت به این انرژی نیاز دارند و ایران بهترین محل برای تامین این انرژی است.

وزیر نیرو افزود: افزون بر این، باید زیرساخت‌های برق را در کشور آماده کنیم تا این انرژی از کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان و حتی روسیه که دارای برق اتمی هستند، از طریق ایران به سمت کشورهای نیازمند برق منتقل و هدایت شود.

نامجو خاطرنشان کرد: سیاست ترانزیت برق از برنامه‌های مهم دولت در حوزه خارجی است که آن را پی‌گیری می‌کند.

وی با اشاره به مثمر ثمر خواندن سفرهای استانی در پروژه‌های وزارت نیرو ادامه داد: وزارت نیرو در انجام پروژه‌های محلی که در این سفرها مصوب شده اقدام 100 درصدی را انجام داده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه هیچ موضوعی در این سفرها از دید ما مغفول نمانده، ادامه داد: امیدواریم تا پایان دولت دهم بتوانیم اکثر پروژه‌هایی را که برعهده وزارت نیرو است به ثمر برسانیم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول