اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور بین‌المللی خوشنویسی خواستار شد

لزوم افزایش آثار بخش بین‌المللی دوسالانه خوشنویسی

خبرگزاری فارس: داور بین‌المللی خوشنویسی اهل کشور ترکیه گفت: آثار بین‌المللی دوسالانه خوشنویسی ایران با توجه به بعد بین‌المللی بودن این جشنواره باید افزایش پیدا کند.

لزوم افزایش آثار بخش بین‌المللی دوسالانه خوشنویسی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین داود بکتاش در نشست خبری میهمانان، داوران و اساتید خارجی دومین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران که در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای دومین بار است که در زمینه خوشنویسی در ایران به داوری مشغول هستم و کیفیت این دوره مسابقات برابر با دوره قبل است.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه در دومین دوسالانه خوشنویسی این است که امکان شرکت در این دوره از مسابقات باید برای همه فراهم شده باشد.

داور ترکیه‌ای عنوان کرد: آثار نستعلیق نسبت به دوره قبلی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده و کیفیت ، زیبایی و تنوع لازم را دارند.

وی یادآور شد: ظرفیت‌های نستعلیق در ایران بسیار بالاست و به همین دلیل نیز آثار خوب و قابل توجهی در دومین دوسالانه ارائه شده است.

بکتاش تأکید کرد: با وجود بین‌المللی بودن دومین دوسالانه خوشنویسی، متأسفانه آثار خارجی بسیار کم است که باید در دوره‌های بعدی به صورت تخصصی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تبلیغات مهم‌ترین مؤلف جذب هنرمندان خارجی است که باید مورد توجه مسئولان برگزاری این دوسالانه قرار گیرد.

داور بین‌المللی خوشنویسی، قرن گذشته را دوران شکوفایی هنر خوشنویسی ترکیه برشمرد و تصریح کرد: با گذر از وقفه‌ای که در یک دوران خاص در هنر خوشنویسی ترکیه ایجاد شد، اما در حال حاضر هنر خوشنویسی و تهذیب ترکیه در حال شکوفایی مجدد است.

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول