اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هنرمندان انجام شد

برپایی همایش خوشنویسی "ماه غریبستان" در دماوند

خبرگزاری فارس: هم‏زمان با روزهای میلاد با سعادت مولود کعبه، حضرت علی بن ابیطالب(ع)، همایش خوشنویسی "ماه غریبستان" توسط شهرداری دماوند برپا شد.

برپایی همایش خوشنویسی "ماه غریبستان" در دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، مسئول فرهنگی اجتماعی شهرداری دماوند در این زمینه گفت: هم‏زمان با روزهای میلاد با سعادت مولود کعبه، نگارش اسما و القاب متبرک حضرت علی بن ابیطالب(ع) توسط هنرمندان برجسته خوشنویسی در حرم مطهر شهدای گمنام مسجد جامع شهر دماوند برگزار شد.

محمدهادی کرمانی با بیان اینکه در این کارگاه بیش از 480 اثر توسط چهار هنرمند برجسته خوشنویسی به نگارش درآمد، تصریح کرد: این آثار بعد از نگارش، به عاشقان دلسوخته آسمان امامت و ولایت اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه آثار در خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق و معلی نوشته شده است، خاطرنشان کرد: در این آثار، نام حضرت علی(ع)، اشعاری در وصف آن امام همام و بخشی از دعای امین‏الله توسط محسن علی‏اکبری، علی‏رضا صلاحی، حمیدرضا نادری و ... به نگارش درآمد.

مسئول فرهنگی اجتماعی شهرداری دماوند با اشاره به اهمیت جایگاه خوشنویسی در کنار دیگر هنرهای شناخته شده در کشور بیان داشت: خوشنویسی را می‏توان مادر تمام هنرهای شناخته شده در کشور دانست، چراکه این هنر با داشتن طنین معنوی خاص، بر جان و دل انسان تأثیرگذار است.

کرمانی ادامه داد: این برنامه به همت شهرداری دماوند، انجمن خوشنویسان ایران شعبه دماوند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند و کتابخانه‏ عمومی مسجد جامع شهر دماوند برگزار شد.

انتهای پیام/و30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول