اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یزد میزبان جشنواره ملی خوشنویسی رضوی

فراخوان جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در یزد منتشر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به میزبانی یزد از جشنواره ملی خوشنویسی رضوی گفت: فراخوان شرکت در این جشنواره ملی در استان یزد منتشر و توزیع شده است.

فراخوان جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در یزد منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی ظهر امروز در نشست شورای مشورتی برگزاری جشنواره خوشنویسی رضوی اظهار داشت: نمایشگاه و آیین تجلیل از برگزیدگان این جشنواره 28 شهریورماه سال جاری برپا خواهد شد و تا 25 مرداد ماه منتظر دریافت تصویر آثار هنرمندان خوشنویس خواهیم بود.

وی، زمان برگزاری این جشنواره را 10 مهرماه اعلام کرد و افزود: اسامی هیئت داوران پس از تایید دفتر امور هنرهای تجسمی کشور در سایت جشنواره www.yrk.ir اعلام می شود.

عبدالحسینی تصریح کرد: جشنواره یاد شده در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره ملی خوشنویسی رضوی ادامه داد: بیش از 4هزار نسخه فراخوان دهمین جشنواره خوشنویسی رضوی به مراکز فرهنگی و هنری سراسر کشور ارسال شده است.

عبدالحسینی افزود: فراخوان نهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد در 222 شعبه انجمن خوشنویسان، 2هزار و 500 خوشنویس بانک اطلاعاتی، 150 آموزشگاه خوشنویسی، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور در حال توزیع است.

وی ادامه داد: فراخوان جشنواره به تعداد 7هزار نسخه به چاپ رسیده که تعدادی از این فراخوان‌ها به مراکز دانشگاهی و مجموعه‌های فرهنگی و هنری کشور ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین از به روز رسانی بانک اطلاعاتی جشنواره خبر داد و تصریح کرد: اطلاعات 2 هزار و 500 نفر خوشنویس سراسر کشور در این بانک اطلاعاتی به روز رسانی شده است که از این تعداد هزار و 500 نفر از خوشنویسان هنرمند شرکت‌کننده در دوره‌های قبلی جشنواره خوشنویسی رضوی یزد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار داشت: فراخوان دهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد از اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری به روی پایگاه اینترنتی جشنواره قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: هنرمندان علاقمند به شرکت در جشنواره می‌توانند برای دریافت فرم شرکت در جشنواره به آدرس اینترنتی www.yrk.ir مراجعه کنند.

مشاور هنری استاندار یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: جشنواره خوشنویسی رضوی با حمایت کامل تمام دستگاه‌های اجرایی استان یزد برگزار می‌شود.

سید ناصر امامی افزود: جشنواره‌ای که مزین و مقدس به نام مبارک امام رضا (ع) است باید با حمایت کامل تمامی دستگاه‌های اجرایی برگزار شود.

وی با دعوت از همه هنرمندان خوشنویس برای شرکت در این جشنواره افزود: در عصری که دشمنان با ارائه مطالب واهی درصدد تخریب ائمه معصومین (ع) هستند، همه موظفیم با ارائه آثار فاخر هنری و در شأن ائمه در ترویج و اشاعه فرهنگ دینی خود بکوشیم.

امامی تاکید کرد: باید برای جبران مظلومیت ائمه معصومین کارهای ویژه‌ای انجام و اقدامات شایسته‌ای صورت گیرد.

مشاور هنری استاندار یزد برپایی جشنواره خوشنویسی رضوی را از افتخارات این استان دانست.نمایشگاه و آیین تجلیل از برگزیدگان این جشنواره 28 شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول