اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان مدارس معارف اسلامی صدرا خبر داد

کرمان پیشتاز راه‌اندازی مدارس علوم اسلامی

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان مدارس معارف اسلامی گفت: 100 مدرسه علوم و معارف اسلامی در کشور فعال هستند که استان کرمان با دارا بودن 8 مدرسه در این زمینه پیشتاز است و رتبه نخست را دارد.

کرمان پیشتاز راه‌اندازی مدارس علوم اسلامی

سید صادق سیفی امروز در حاشیه کلنگ‌زنی دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه صدرا در بم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: 100 مدرسه علوم و معارف اسلامی در کشور فعال هستند که استان کرمان با دارا بودن هشت باب مدرسه در این زمینه پیشتاز است.

وی بیان داشت: دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه صدرا که امروز در بم کلنگ‌زنی شدند تا دو سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

سیفی با اشاره به اینکه متراژ بنای این مدارس به زودی مشخص می‌شود، ابراز داشت: برای احداث هر متر مربع 5 میلیون ریال در نظر گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان بم تاکنون دو مدرسه صدرا راه‌اندازی شده است که 120 دانش‌آموز دختر و پسر در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

صیفی افزود: ساخت یک مدرسه علوم و معارف اسلامی ریگان و همچنین دو مدرسه دیگر در نقاط مختلف استان کرمان در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: بیش از 500 دانش‌آموز دختر و پسر در مدارس علوم و معارف اسلامی استان کرمان مشغول به تحصیل هستند و این خطه در این زمینه در کشور پیشتاز است و رتبه نخست را از نظر دارا بودن مدارس و تعداد دانش‌آموز دارد.

سیفی خاطر نشان کرد: بیش از 20 هزار دانش آموز در مدارس علوم و معارف اسلامی کشور مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش فارس، ساخت دو دبیرستان دخترانه  و پسرانه صدرا با حضور مسئول سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی کل کشور و جمعی از مسولان محلی در بم آغاز شد.

زمین یکی از این مدارس به متراژ 3 هزار متر مربع توسط خانواده مرحوم جهانگشا از خیران بم اهدا شده است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول