اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور خبر داد

کاهش مدارس چهارنوبته در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور گفت: مدارس چهارنوبته در کشور به دو نوبته و حتی یک نوبته کاهش یافته است.

کاهش مدارس چهارنوبته در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدرضا حافظی عصر چهارشنبه در چهاردهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز کشور در ارومیه اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال مشارکت مردم در امر مدرسه‌سازی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد.

وی در عین حال افزود: با وجود موفقیت‌های خیران مدرسه‌ساز اما مسیری طولانی برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی در کشور پیش روست که حرکت‌های مردمی و مشارکت پرشور آنها در این مسیر می‌تواند نقش تسهیل‌کننده و مثبتی را ایفا کند.

به گفته حافظی در حال حاضر بیش از 400 هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور وجود دارد.

وی افزود: از این تعداد خیر مدرسه‌ساز، 250 هزار نفر فرهنگیان و دانش‌آموزان هستند.

رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور ادامه داد: از بیستم اردیبهشت ماه سال جاری در 550 شهرستان و 31 استان جشنواره خیران مدرسه‌ساز در کشور برگزار می‌شود و در روستاها، شهرها و استان‌ها مردم گروه گروه با عشق فراگیری در این جشنواره‌ها شرکت و برای آینده‌سازان کشور بسترهای لازم را مهیا می‌کنند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون کشور شاهد ساخت کلاس‌های درس بسیاری توسط خیران از یک کلاس گرفته تا 600 مدرسه هستیم که در نوع خود در جهان بی‌نظیر و ستودنی است.

حافظی گفت: امروز که سراسر جهان را ظلم بیداد مستکبران فرا گرفته است خیران با تجمع خود در این جشنواره‌ها و ایثار مال خود در راه توسعه و آبادانی کشور گام برداشته و فعالیت خود را در عرصه سازندگی کشور به رخ دشمنان ایران اسلامی می‌کشند.

وی اظهار کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور یک جامعه کاملا جدا از سیاست و بحث‌های مربوط به آن بوده و با این ویژگی منحصر به فرد نیز به حیات خود ادامه می‌دهد.

رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور اضافه کرد: آموزش و پرورش مرکز توسعه پایدار است و برای افزایش کارایی آن فراهم‌کردن بسترهای ارتقا بیش از پیش ضروری است.

مشاور رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور نیز در این جشنواره گفت: خیران در کشور با اخلاص و نیت‌های پاک خود در مسیری الهی گام برمی‌دارند که نتیجه آن پیشرفت کشور است.

محمدتقی صابری افزود: روحانیت و معنویت حاکم بر جشنواره‌های خیران مدرسه‌ساز در کشور بی‌نظیر است و ایثار و فداکاری خیرین غیرقابل وصف است.

اجرای سرود، مدیحه و برنامه های متنوع فرهنگی و تجلیل از خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌غربی از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

چهاردهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز کشور با شرکت خیران 31 استان کشور در آمفی تئاتر شرکت برق ارومیه و با همکاری سازمان توسعه و تجهیز مدارس، آموزش و پرورش و انجمن خیران مدرسه‌ساز استان به مدت یک روز برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول