اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد

یک نوبته شدن 90 درصد از مدارس کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از یک نوبته کردن 90 درصد مدارس استان خبر داد و گفت: سال گذشته 80 درصد مدارس استان یک نوبته شد و امسال 10 درصد دیگر به این رقم افزوده می‌شود.

یک نوبته شدن 90 درصد از مدارس کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی سه‌شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: این اقدام از سال گذشته در استان آغاز شد و در راستای اجرای آن سال تحصیلی گذشته 80 درصد مدارس استان یک نوبته شد و امسال نیز 10 درصد دیگر مدارس استان یک نوبته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه محدودیت فضای آموزشی در استان وجود دارد، افزود: با افزایش فضاهای آموزشی استان در سال‌های آتی 100 درصد مدارس استان یک نوبته می‌شوند.

وی تصریح کرد: این اقدامات در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: استقرار نظام آموزشی 3ـ3ـ6 نیز از دیگر اقدامات آموزش و پرورش است که براساس این سند در دست اقدام است.

ساکی بیان کرد: براساس این سند نظام آموزش و پرورش ما به نظام آموزشی 123 کشور جهان می‌پیوندد.

وی همچنین به مقاوم‌سازی مدارس استان اشاره کرد و گفت: 140 واحد آموزشی استان نیز برای مقاوم‌سازی به توسعه و نوسازی مدارس استان تحویل داده شده و تا پایان شهریورماه امسال مقاوم‌سازی می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین آموزش و پرورش استان کردستان در ارزیابی عملکرد بین ادارات آموزش و پرورش کشور رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در حال حاضر 12 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 270 هزار دانش‌آموز در مدارس استان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول