اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

3 درصد مدارس استان کرمانشاه غیر‌دولتی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: هفت درصد مدارس در کشور غیر‌انتفاعی هستند که استان کرمانشاه 3.3 درصد مدارسش غیر‌دولتی است.

3 درصد مدارس استان کرمانشاه غیر‌دولتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه‌ جلال امینی در جلسه‌ای که با حضور موسسان مدارس غیردولتی استان در سالن شهدای دولت تشکیل شد اظهار کرد: در استان کرمانشاه 107 مدرسه با 682 کلاس که 10 هزار دانش‌آموز و387 دانش‌آموز در آن در حال تحصیل هستند.

امینی تصریح کرد: در مقطع ابتدایی 44 مدرسه‌، راهنمایی 30 مدرسه، و در مقطع دبیرستان 33 مدرسه غیردولتی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 33 مدرسه استیجاری هستند، گفت: 224 آموزشگاه فعال زبان‌های خارجی با 30 هزار دانش‌آموز نیز در این آموزشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: 7 درصد مدارس در کشور غیر‌انتفاعی هستند که استان کرمانشاه 3.3 درصد مدارسش غیر‌دولتی است.

امینی گفت: از نقاط تاسیس مدارس و آموزشگاه‌های غیردولتی ایجاد اشتغال‌، توسعه مدارس غیردولتی‌، ارتقا کمی و کیفی مدارس و افزایش مشارکت مردمی را در پی خواهد داشت.

وی مهمترین موانع و محدویت‌ها برای موسسین را کمبود فضای آموزشی و مناسب، عدم وجود زمین با کار بی‌آموزشی در مناطق برخوردار برای واگذاری به موسسین غیرانتفاعی‌، تکمیل نشدن ظرفیت دانش‌آموزی اکثر مدارس غیرانتفاعی‌، عدم تطابق سقف وام بانکی جهت خرید یا احداث‌، بالا بودن نرخ سود بانکی با کارمزد تسهیلات اعطایی به موسسات و... را برشمرد.

امینی در پایان به اقدامات انجام شده توسط شورای نظارت برای مدارس غیردولتی به برگزاری 17 جلسه شورای نظارت بر مدارس با 125مصوبه‌، صدور مجوز برای 81 نفر متقاضی تاسیس مدرسه و راه‌اندازی 7 مدرسه و پیش‌دبستانی و صدور مجوز 42 مدرسه غیرانتفاعی اشاره کرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول