اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش آمل خبر داد

تشکیل 250 کلاس درس جدید در آمل

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش آمل گفت: برای سال تحصیلی جدید، 250 کلاس درس پایه ششم ابتدایی و چندپایه در شهرستان آمل تشکیل می‌شود.

تشکیل 250 کلاس درس جدید در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، اکبر لطفی عصر امروز در همایش یک روزه معاونان پژوهشی و برنامه‌ریزی ادارات آموزش و پرورش مازندران در مرکز تربیت معلم این شهرستان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش برای بالندگی و رشد و ساختن شخصیت الهی و صعود به قله‌های خودسازی که از اهداف تحول بنیادین است تلاش می‌کند، بیان کرد: اگر فردی در این سیستم انگیزه و شوق و رغبت برای به عمل کشیدن دانش خود را نداشته باشد موفق نخواهد بود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از سال‌های گذشته با دوره‌های آموزش ضمن‌خدمت کوتاه و بلندمدت و برنامه‌ریزی در این زمینه گام‌های موثری برداشته است، تصریح کرد: نیروهای آموزش و پرورش در سال‌های مختلف به آموزش نیاز داشتند اما تحصیل این نیروها در راستای نیاز سیستم و یا مرتبط با رشته گذشته این افراد نبود.

 

لطفی با اعلام اینکه در آموزش ابتدایی بسیاری از نیروها به سمت رشته‌های غیرمرتبط کشیده شدند، اظهار داشت: مدارک علمی بالاتر با پشتوانه علمی و مالی خود فرهنگیان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این سال‌ها باید نیازهای آموزش و پرورش تخصص‌بندی می‌شد و تحصیل فرهنگیان در این راستا صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: در سال‌های ابتدای تشکیل تربیت معلم این بخش در آموزش نیروهای فرهنگیان موثر عمل می‌کرد.

لطفی با تاکید بر اینکه نگاه مالی و مادی در دولت‌های گذشته باعث کمرنگ شدن این سیستم شد، تصریح کرد: در یکی دو سال اخیر این روند دوباره شکل منسجم‌تری گرفته است و امیدواریم دوباره تربیت معلم بتواند نقش خود را در نظام تربیت فرهنگیان ایفا کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری 183 کلاس درس جدید برای پایه ششم ابتدایی تدارک دیده شده است، اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید 183 کلاش چند پایه جدید نیز تشکیل شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل با بیان اینکه تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای این کلاش‌ها موجب افزایش نیرو در آمل نشده است، بیان کرد: با برنامه‌ریزی و جابه‌جایی‌ نیروها این نیازها برطرف شده است تا ضمن صرفه‌جویی در منابع مالی بتوان امور را مدیریت کرد.

انتهای ‌پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول