اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

نیمی از کمبود کلاس‌های پایه ششم در اردبیل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: نیمی از کمبود فضای آموزشی مورد نیاز برای راه‌اندازی پایه ششم ابتدایی در شهر اردبیل است.

نیمی از کمبود کلاس‌های پایه ششم در اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: بعد از 10 سال برنامه‌ریزی و کار و تلاش مستمر و مطالعه دقیق در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری سند تحول بنیادین در 23 محور و صدها راهکار تدوین شد و به عنوان نقشه راه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با یادآوری اینکه برای عملیاتی کردن این سند 209 راهکار عملیاتی برای ریل‌گذاری و آماده‌سازی اجرای سند تدوین و طراحی شده است، تصریح کرد: در بندی از این سند یکی از محورهای اصلی بازنگری و باز مهندسی رویه‌ها و اصلاح دوره‌های آموزشی بوده که به نام 3-3-6 معروف شده است.

محمودزاده از فعال بودن 12 کارگروه در این حوزه و اجرای نظام جدید آموزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: در استان نیز چهار کارگروه برای تأمین نیروی انسانی، آموزش، فضاهای آموزشی و همچنین تأمین تجهیزات و امکانات شکل گرفته و فعالیت خود را انجام می‌دهند.

این مسئول اضافه کرد: در سال گذشته کتب درسی پایه اول ابتدایی تغییر یافت و امسال نیز در پایه دوم و ششم ابتدایی تغییرات کلی را در کتب درسی مطابق با طرح ملی درس شاهد هستیم.

وی بیان کرد: دو کتاب پرورش خلاقیت و کار و فناوری برای پایه ششم اضافه شده و در کنار این امر تأمین نیروی انسانی نیز یکی از اهداف و هدف‌گذاری‌های اصلی ماست.

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل رویکرد آموزش و پرورش را تخصصی کردن نیرو و بومی‌سازی نیرو از طریق نقل و انتقالات اعلام کرد و ادامه داد: ما در کنار بهره‌گیری از ظرفیت نیروی انسانی موجود از توان 320 آموزشیار نهضت و 152 نفر دانشجوی تربیت معلم استفاده می‌کنیم.

821 کلاس درس برای پایه ششم نیاز است

محمودزاده یکی از مشکلات اساسی راه‌اندازی پایه ششم را کمبود فضاهای آموزشی در استان اعلام کرد و گفت: برای راه‌اندازی پایه ششم با یک درصد افزایش دانش‌آموز از پایه پنجم به ششم به 821 کلاس درس نیاز داریم که 686 کلاس از محل مدیریت فضای موجود تأمین شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان با یادآوری این‌که 135 کلاس درس تا مهرماه باید احداث و تحویل آموزش و پرورش شود، افزود: نیمی از فضاهای مورد نیاز در راه‌اندازی پایه ششم در ناحیه یک و 2 اردبیل است به طوریکه در این دو ناحیه به 59 کلاس درس جدید نیاز داریم.

وی تصریح کرد: 11 کلاس درس در ارشق، 9 کلاس درس در اصلاندوز، پنج کلاس درس در بیله‌سوار، 14 کلاس درس در پارس‌آباد، پنج کلاس درس در جعفرآباد، چهار کلاس درس در خلخال، یک کلاس درس در شاهرود، هشت کلاس درس در سرعین، دو کلاس درس در کوثر، چهار کلاس درس در گرمی، چهار کلاس درس در مشگین‌شهر، پنج کلاس درس در نمین و چهار کلاس درس در نیر نیاز است.

محمودزاده با اشاره به تاکید استاندار اردبیل بر تأمین اعتبار و تکمیل پروژه‌ها تا آخر مرداد ماه خاطرنشان کرد: رئیس شورای آموزش و پرورش استان با دایر شدن کلاس‌ها در کانکس به شدت مخالفت کرده و به مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مأموریت داده است تا آخر مرداد ماه با اعتبار یک میلیارد و 350 میلیون تومان فضای مورد نیاز را در محوطه مدارس یا جاهای مناسب دیگر تأمین و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

همایش مربیان تربیت بدنی 10 استان تیر ماه در اردبیل برگزار می‌شود

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری همایش مربیان و معلمان رشته‌های تربیت بدنی 10 استان کشور از چهارم تیرماه امسال در سرعین و اردبیل خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه هماهنگی‌ها و تمهید مقدمات انجام شده است.

محمودزاده در پایان سخنان خود بیان کرد: ما در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد بیشترین مدارس نوبت دوم را نیز داریم که با تأمین اعتبارات استانی می‌توانیم این کمبودها را نیز برطرف کنیم.

در ادامه این جلسه مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل از برگزاری جشنواره کشوری خیرین در اردبیل خبر داد و گفت: این جشنواره پنجشنبه این هفته با حضور بیش از 250 خیر مدرسه‌ساز کشور و مسئولان ارشد در اردوگاه مقدس اردبیلی سرعین برگزار می‌شود.

یاور وحدتی‌پور با بیان این‌که باید از این فرصت برای تعهد بیشتر خیرین استفاده کنیم، افزود: خیرین مدرسه‌ساز تاکنون بیش از 240 میلیارد تومان تعهد مدرسه‌سازی در استان اردبیل داشتند.

وی با یادآوری اینکه در دو سال اخیر اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و مقاوم‌سازی بیش از 121 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: ما در سال گذشته در حوزه تخریب و بازسازی با 17 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی بیش از 242 درصد رشد را نسبت به سال‌های گذشته شاهد بودیم.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول