اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سهم سبد خانوار ایرانی در دخانیات دو برابر IT است

مطهری: باید سهم سبد خانوار ایرانی از IT افزایش یابد

خبرگزاری فارس: قائم مقام شرکت مخابرات ایران با نقل قول نظرات برخی کارشناسان در مورد دو برابر بودن سهم سبد خانواری ایرانیان در دخانیات به نسبت IT گفت: شرکت مخابرات به دنبال افزایش سهم سبد خانوار در بخش IT است.

مطهری: باید سهم سبد خانوار ایرانی از IT افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، موسی مطهری‌ بعد از ظهر امروز در جمع کارکنان مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شرکت مخابرات به عنوان هسته اصلی وزارت ارتباطات در دوران دولتی بودن و ادامه‌دهنده سیاست‌های گذشته و استمرار آن‌ها به عنوان یک شرکت خصوصی همواره به دنبال گسترش IT بوده که امید است بتوانیم در آینده نیز منشأ خدمات قابل قبولی در این زمینه باشیم.

قائم مقام شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه امروز دیگر همه مردم با واژه IT آشنایی دارند، تاکید کرد: باید با استفاده از امکانات مجهز و به روز به این نیاز مهم مردم پاسخ داده شود.

مطهری با اشاره به نظر کارشناسان صاحب تجربه در حوزه IT بیان کرد: برخی از این کارشناسان معتقدند هزینه سبد خانوار در دخانیات دو برابرIT است که این نشان از این موضوع دارد که ما باید حرکت‌های بیشتر و تاثیرگذارتری را در این حوزه شروع کنیم و یا به اتمام برسانیم.

* هنوز خصوصی بودن شرکت مخابرات در درون این سازمان جا نیفتاده است

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم شرکت مخابرات مشتری‌مداری و مردم‌داری است که اساس پویایی در هر مؤسسه و سازمانی است.

قائم مقام شرکت مخابرات ایران اذعان کرد: اینکه ما هنوز نتوانستیم فضای فکری لازم را در این شرکت به سمت خصوصی و الزامات لازم در این رابطه سوق دهیم که شاید این یکی از مهم‌ترین مشکلات فعلی شرکت مخابرات است.

وی کارایی و بازدهی را یک فاکتور مهم در یک شرکت خصوصی دانست و تصریح کرد: امید است با همت همه کارکنان و حمایت‌ها و همراهی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بتوانیم به سمت بهره‌وری و استفاده بهینه از امکانات و نیروی انسانی پیش برویم.

این مسئول کشوری در مخابرات خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های کلان نظام و ارزیابی مقام معظم رهبری، کسب رتبه دوم در پایان برنامه پنجم و رتبه اول در پایان برنامه بیست ساله تکالیف ما را سنگین‌تر می‌کند که بدون همت مضاعف و حرکت‌های مؤثر نمی‌توانیم به این موفقیت‌ها دست پیدا کنیم.

* کهگیلویه و بویراحمد در برقراری ارتباطات تلفن همراه مستقل شده است

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین مخابرات این استان را رو به جلو خواند و گفت: علی‌رغم آنکه این شرکت با مشکلات مالی که داشت بر اساس قانون در آستانه الحاق به یکی از استان‌های همجوار بود که با تلاش و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مشکل برطرف شده و به حول و قوه الهی امروز شاهد افتتاح بیش از 36 پروژه مهم مخابراتی در این استان هستیم.

محمدرضا توکلی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها از محل استانی تامین شده ابراز داشت: در مجموع افزون بر 203 میلیارد ریال برای این طرح‌ها هزینه شده است.

وی با اشاره به برخی عملکرد این شرکت در استان کهگیلویه و بویراحمد، نصب مرکز 500 هزار شماره‌ای و راه‌اندازی سیستم تلفن GSM را اقدامی ارزشمند و خدمتی کوچک به مردم این استان دانست.

وی ادامه داد: با نصب این مرکز 500 هزار شماره‌ای، استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت مستقیم با مرکز مخابراتی کشور مرتبط شده و این در حالی بود که تاکنون تماس‌های تلفن همراه این استان از طریق استان فارس برقرار می‌شدند.

به گزارش فارس، نصب و راه‌اندازی سیستم GSM روستایی، برگردان فیبر نوری یاسوج، بابامیدان، نصب و راه‌اندازی یک‌هزار پورت دیتا، جایگزینی 13 مرکز تلفن ثابت با سیستم GSM، توسعه لاین ارتباطی راه دور دارشاهی به پاتاوه، جایگزینی 12 مرکز تلفن ثابت با سیستم GSM روستایی، راه‌اندازی چهار مرکز BTS در شهرهای مختلف استان و جایگزینی سه مرکز تلفن ثابت از جمله افتتاحیه‌های امروز شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که با حضور معاون برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات، قائم مقام شرکت مخابرات ایران، معاون عمرانی استانداری و مسئولان ارشد شرکت مخابرات این استان و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسیدند.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول