اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم:

60 مرکز آموزشی پژوهشی در قم مجهز به فیبر نوری هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم گفت: 60 مرکز آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشگاهی در قم به شبکه فیبر نوری مجهز هستند.

60 مرکز آموزشی پژوهشی در قم مجهز به فیبر نوری هستند

محمدرضا زهره‌وند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: 34 هزار و 500 پورت دیتا در قم نصب شده است که در سال جاری نیز بیش از 26 هزار پورت واگذار می‌شود.

وی از واگذاری بیش از 6 هزار پورت پر سرعت ADSL و اینترنت DIALUP به مشترکان استان قم خبر داد و گفت: برای 57 روستا، 522 شعبه بانک و 219 مدرسه ارتباط دیتا برقرار شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم از برقراری ارتباط دیتا برای 28 مرکز، 57 روستا و 9 شهر و شهرک صنعتی در استان قم خبر داد.

وی به تبیین شاخص‌های فناوری اطلاعات از سال 84 تا سال 90 پرداخت و بیان کرد: تعداد پورت‌های منصوبه شرکت مخابرات استان قم در شش سال گذشته از هزار و 560 پورت تجاوز نمی‌کرد که این تعداد با تلاش شبانه‌روزی به 26 هزار و 92 پورت رسید.

زهره‌وند به تعداد مشترکین شبکه دیتا شرکت مخابرات در سال 84 اشاره و بیان کرد: 279 مشترک شبکه دیتا شرکت مخابرات قم به هزار و 113 مشترک رسید که این تعداد با 299 درصد رشد روبه‌رو شده است.

وی بیان کرد: سال 88 تعداد 22 هزار و 958 پورت منصوبه ADSL به بخش خصوصی واگذار شد که این تعداد به 52 هزار و 288 پورت رسید.

مدیرعامل شرکت مخابرات قم افزود: 21 روستا در سال 88 به فناوری اطلاعات ICT مجهز بودند که این تعداد به 36 روستا رسید.

وی اضافه کرد: بیش از 314 کیلومتر طول شبکه فیبر نوری در استان قم است که اجرای آن در سطح مراکز شهری 100 درصد و مراکز روستایی به 95 درصد رسید.

زهره‌وند بیان کرد: هم‌اکنون 60 مرکز آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشگاهی به شبکه فیبر نوری مجهز هستند و به منظور برقراری ارتباط فیبر نوری با برخی سازمان‌ها و دستگاه‌ها قراردادهایی بسته شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول