اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان:

همدان در پرداخت غیرحضوری موبایل رتبه هشتم را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان گفت: استان همدان در زمینه پرداخت غیرحضوری موبایل رتبه هشتم کشوری را دارد.

همدان در پرداخت غیرحضوری موبایل رتبه هشتم را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، قاسم نظری‌پویا ظهر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات عامل پیش‌برنده ایجاد فرصت‌های تازه در فرازهای مختلف زندگی انسان‌ها است، اظهار داشت: اتحادیه جهانی مخابرات هر ساله شعاری را برای روز جهانی مخابرات اعلام می‌کند که امسال نیز شعار "زنان و دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات" با هدف بهره‌مندی بیشتر این قشر از جامعه از امکانات اطلاعاتی و ارتباطاتی را مطرح کرده است.

وی با اشاره به پیشگامی استان در ارائه خدمات نوین مخابراتی افزود: این خدمات در بخش‌های کمی و کیفی در زمینه‌های گوناگون به شهروندان ارائه شده است.

* در بخش واگذاری تلفن ثابت رشد 134 درصدی داریم

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان به بخشی از اقدامات انجام شده توسط این شرکت پرداخت و خاطرنشان کرد: عملکرد شرکت مخابرات در بخش تلفن ثابت بیش از برنامه بوده به طوری که در این بخش با رشد 134 درصدی برخوردار بوده‌ایم.

*واگذاری تلفن ثابت در همدان به روز است

به گفته وی واگذاری تلفن ثابت در سطح استان همواره به روز بوده و در حال حاضر نیز بیش از 170 هزار تلفن ثابت ظرفیت آزاد آماده واگذاری در سطح استان است.

نظری‌پویا با بیان اینکه بیش از 534 هزار شماره تلفن مشغول به کار در استان داریم، افزود: میانگین ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان همدان 31.41 درصد و در شهر همدان نیز 38.92 درصد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یک هزار و 83 روستای همدان از 160 هزار شماره تلفن برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: این مهم به معنای برخورداری تمام روستاها از تلفن ثابت خانگی است.

*فعالیت 442 نقطه ICT روستایی در همدان

مدیرعامل شرکت مخابرات همدان از فعالیت 442 نقطه ICT روستایی در سطح استان خبر داد و گفت: 80 درصد جمعیت روستایی استان از خدمات این دفاتر بهره‌مند هستند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه همدان به عنوان مرکز ترانزیت غرب کشور از جایگاه مطلوبی در بخش شبکه تلفن همراه برخوردار است، ابراز داشت: برنامه توسعه تلفن همراه به صورت گسترده نیز در سال جاری پیش‌بینی شده است.

*راه‌اندازی بیش از 2 میلیون شماره تلفن همراه

نظری‌پویا از نصب و راه‌اندازی بیش از 2 میلیون شماره تلفن همراه خبر داد و گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در بخش مخابرات استان 60 درصد است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بیش از 94 درصد جمعیت شهری و روستایی استان از پوشش تلفن همراه بهره‌مند هستند که این امر یکی از موفقیت‌های این شرکت به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان با بیان اینکه 647 کیلومتر جاده اصلی استان به صورت صد درصد از پوشش تلفن همراه برخوردار است، ابراز داشت: 490 کیلومتر جاده فرعی بین فرمانداری نیز از پوشش صد درصدی تلفن همراه برخوردار است.

*پورت واگذار شده در بخش اینترنت پرسرعت 37 هزار پورت است

وی با اشاره به اینکه پورت واگذار شده در بخش اینترنت پرسرعت 37 هزار بوده است، افزود: در حال حاضر 65 هزار پورت منصوبه داریم و در سال جاری نیز 60 هزار پورت اضافه خواهد شد که در مرحله خرید و مناقصه قرار داریم.

نظر‌ی‌پویا در ادامه سخنانش تأکید کرد: واگذاری ADSL نسبت به سال گذشته با رشد 369 درصدی مواجه بوده که این امر جای توجه دارد.

وی اضافه کرد: در بخش شاخص‌های IT، اتصال دانشگاه‌ها به شبکه دیتا از طریق فیبر نوری 11 نقطه، اتصال دستگاه‌های اجرایی به شبکه دیتا از طریق فیبر نوری هفت نقطه، اتصال شبکه بسیج از طریق ADSL تعداد 650 نقطه، اتصال مدارس آموزش و پرورش به شبکه ملی اطلاعات 750 نقطه و اتصال مراکز بهداشت 90 نقطه بوده است.

*83 درصد مشترکان موبایل پرداخت غیر حضوری دارند

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه 83 درصد مشترکان موبایل به صورت غیر حضوری قبوض خود را پرداخت کرده‌اند، ابراز داشت: 26 درصد مشترکان تلفن ثابت نیز از طریق 1818 و یا سایر موارد پرداخت غیر حضوری انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پرداخت غیر حضوری موبایل رتبه هشتم کشوری را داریم، افزود: باید با فرهنگ‌سازی نسبت به ارتقای رتبه خود در سطح کشور اقدامات لازم را داشته باشیم.

*تحقق 162 درصد تعهدات سفر ریاست جمهور

نظری‌پویا در ادامه از تحقق 162 درصد تعهدات سفرهای ریاست جمهوری به همدان خبر داد و گفت: بیشتر این تعهدات در بخش افزایش ظرفیت‌‌های زیرساختی مخابراتی بوده است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص چرایی افزایش تعرفه ترافیک ADSL برای کاربر خانگی گفت: این مهم طبق دستورالعمل صادره از سوی مخابرات ایران انجام شده هر چند افزایش قیمت چندان زیاد نبوده و استان‌ همدان تعرفه کمتری را نسبت به استان‌های دیگر برای مشترکان خود در نظر گرفته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان در خصوص یکسان‌سازی کدها نیز گفت: حذف کدهای بین‌شهری در آینده‌ می‌تواند در کاهش هزینه‌ها برای مشترکان مثمر ثمر باشد که پیش‌بینی می‌شود تحقق این امر نیز تا پایان سال جاری به طول بینجامد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول