اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)

عملیات فیبرنوری کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)، عملیات پروژه فیبرنوری کمیته امداد سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

عملیات فیبرنوری کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان آغاز شد

احمد علی راهداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: ارتباط زیر ساختی و سریع با مدیریت شهرستان‌ها و شبکه دولت و امکان برقرار کردن ارتباطات از طریق خطوط اینترانت، خدمات رسانی سریع به مددجویان و تبادل اطلاعات بین ادارات کمیته امداد سراسر استان از جمله دستاوردهای این پروژه فیبرنوری است.

وی افزود: با پروژه فیبرنوری از طریق خرید 21 خط جی دیتا در تمام شهرستان‌ها و مناطق استان، امکان برقراری ارتباط حاصل می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پروژه فیبرنوری کمیته امداد سیستان و بلوچستان در سه ماه دوم سال جدید، قابل بهره‌برداری است.

راهداری بیان داشت: فیبرنوری دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است، با فیبرنوری می‌توانیم تلویزیون، تلفن، ویدیو کنفرانس و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا 100 مگابیت انتقال داد.

وی افزود: امروزه از فیبرنوری در موارد متفاوتی نظیر شبکه‌های تلفن شهری و بین شهری، شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت استفاده می‌شود.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد سیستان و بلوچستان یادآور شد: فیبرنوری رشته‌ای از تارهای شیشه‌ای بوده که هر یک از تارها دارای ضخامتی معادل تار موی انسان را داشته و از آنان برای انتقال اطلاعات در مسافت‌های طولانی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول