اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان تیر ماه سال جاری صورت می‌گیرد

1466 هکتار اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر پوشش آبیاری نوین

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تا پایان تیر ماه سال جاری یک‌هزار و 466 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرند.

1466 هکتار اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر پوشش آبیاری نوین

عباس مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی 54 پروژه آبیاری تحت فشار و سیستم‌های نوین در استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که با بهره‌برداری از این پروژه‌‌ها یک‌هزار و 466 هکتار از اراضی آبی استان زیر پوشش این سیستم‌ها قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های آبیاری تحت فشار و سیستم‌های نوین سالانه 8.5 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جوئی شده و راندمان مصرف آب از حدود 41 درصد فعلی به 75-71  درصد افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه توسعه سیستم‌های نوین آبیاری به عنوان یکی از اولویت‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار سازمان قرار دارد بیان داشت: خوشبختانه افزایش 571 درصدی حجم عملیات نسبت به سال گذشته مؤید این موضوع است.

مظفری همچنین با اشاره به بهره‌برداری از 35 پروژه ایزولاسیون انهار و کانال‌های آبیاری گفت: با بهره‌برداری از این تعداد پروژه مجموعا به طول 64 کیلومتر راندمان انتقال آب به 2 تا 5/2 برابر افزایش خواهد یافت.

به گفته وی با اجرای 16 پروژه لایروبی و مرمت 38 رشته قنات به مناسبت هفته جهاد کشاورزی نیز مسیری به طول تقریبی 10 کیلومتر مرمت و لایروبی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال بیان داشت: سهم سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در تعهدات دستگاه‌ها مبنی بر ایجاد 2.5 میلیون شغل در کشور ایجاد 5 هزار و 52 شغل در سال گذشته بود که تاکنون 3 هزار و 276 فرصت شغلی ایجاد و تعداد 3 هزار و 616 فرصت شغلی نیز تثبیت شده است.

مظفری تاکید کرد: برای این منظور 2 هزار و 100 طرح تولید و تثبیت شغل توسط سازمان ارائه شده و تسهیلات تخصیصی بابت انجام این تعهد نیز بالغ بر یک‌هزار و 888 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول