اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست چناران بیان کرد

کمبود محیط‌بان برای حفاظت از مناطق حفاظت شده چناران

خبرگزاری فارس: رئیس محیط زیست چناران با بیان اینکه چناران با کمبود محیط‌بان مواجه است، گفت: عرصه‌های طبیعی پناهگاه حیات‌وحش حیدری و مناطق حفاظت شده ارس سیستان و بینالود در چناران تنها با 3 محیط‌بان نظارت می‌شود.

کمبود محیط‌بان برای حفاظت از مناطق حفاظت شده چناران

حسین رشیدآبادی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چناران با بیان اینکه قسمتی از عرصه‌های طبیعی پناهگاه حیات‌وحش حیدری و مناطق حفاظت شده ارس سیستان و بینالود که جزو اداره چناران است تنها با 3 محیط‌بان نظارت می‌شود، اظهار داشت: این در حالی است که برای عرصه‌های طبیعی موجود در کشور، برای هر 70 هزار هکتار یک محیط‌بان قرار داده‌اند که نسبت به استاندارد جهانی بسیار کم است.

وی افزود: قسمتی از عرصه‌های طبیعی پناهگاه حیات‌وحش حیدری و مناطق حفاظت شده ارس سیستان و بینالود که جزو اداره چناران است تنها با 3 محیط‌بان نظارت می‌گردد.

رئیس محیط زیست چناران ادامه داد: نظارت بر محیط زیست طبیعی و انسانی به خصوص پایش واحدهای صنعتی و جلوگیری از شکار و صید گونه‌های جانوری با این تعداد نیروی انسانی به طور کامل میسر نیست.

رشیدآبادی بیان داشت: تنوع زیستی و جانوری مناطق تحت نظارت این اداره در دشت و کوهپایه‌های بینالود و هزارمسجد بالا است به طوری که برخی از گونه‌ها چون پلنگ و درختان ارس در این منطقه وجود دارند.

رئیس محیط زیست چناران افزود: شهریور سال گذشته با حضور رئیس سازمان محیط زیست، کلنگ احداث مرکز تحقیقات زیست‌محیطی شهرستان در شهرک امام رضا(ع) با اعتبار یک میلیارد و 250 میلیون ریال زده شد و هم‌اکنون با اتمام عملیات بتن‌ریزی آماده ساخت در فاز اول شامل ساختمان اداری شده است.

وی افزود: فاز دوم و سوم این مرکز شامل آزمایشگاه و موزه و کتابخانه است.

رئیس محیط زیست چناران خاطرنشان کرد: پاک‌سازی منطقه گردشگری اخلمد و برگزاری کارگاه آموزشی به دانش‌آموزان محیط‌یار از مهم‌ترین فعالیت‌های هفته محیط زیست در شهرستان است.

وی یادآور شد: 70 مدرسه راهنمایی استان امسال مجری طرح فرهنگی محیط‌یار با هدف افزایش آگاهی زیست‌محیطی است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول