اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز تحقیقات مدیریت سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

مسئله‎یابی در تحقیقات کاربردی یکی از موفقیت‎های نظام سلامت

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز تحقیقات سلامت و توسعه اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: مسئله‎یابی در تحقیقات کاربردی از مسائلی است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده با وجودی که مسئله‎یابی یکی از موفقیت‌های نظام سلامت محسوب می‎شود.

مسئله‎یابی در تحقیقات کاربردی یکی از موفقیت‎های نظام سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدجواد کبیر بعد از ظهر امروز در همایش پژوهش در نظام سلامت در استان گلستان اظهار داشت: مدیران سلامت به عنوان سکانداران حوزه سلامت می‎توانند با برنامه‎ریزی، سازماندهی، هماهنگی، هدایت و کنترل در این حوزه اثرگذاری خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مدیریت حل مسئله، یافتن مسئله آغاز مدیریت سلامت تلقی می‎شود اذعان کرد: ولی بیشتر مدیران ما به دنبال حل مسئله هستند و از یافتن مسئله غافل می‎شوند با وجودی که یافتن مسئله به نوعی دیده‎بانی کردن در نظام سلامت محسوب می‎شود.

سرپرست مرکز تحقیقات مدیریت سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان کشف فرصت‎ها را رمز اصلی موفقیت مدیران عنوان کرد و افزود: ما هر چقدر در سیستم، فرصت‎ها را شناسایی و آنها را کشف کنیم روزبه‌روز به بهره‎وری سیستم افزوده خواهد شد.

کبیر از مسئله به عنوان پدیده‎ای غیرعادی که سبب اختلال و بی‎نظمی در سیستم می‎شود یاد کرد و یادآور شد: نتیجه این اختلال سبب افت و کاهش کارایی می‎شود.

وی تصریح کرد: اگر چنانچه بتوانیم مسئله را درست طرح کنیم و ابعاد آن را خوب در ذهن بپرورانیم می‎توانیم به حداقل راه حل نیمی از آنچه که به وجود آمده برسیم.

سرپرست مرکز تحقیقات مدیریت سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز داشت: پاسخگویی در نظام سلامت نکته‎ای است که باعث مشروعیت نظام سلامت می‎شود بنابر این اگر نظام سلامت پاسخگو نباشد نمی‎تواند در جامعه از مشروعیت لازم برخوردار باشد.

کبیر خاطر نشان کرد: منویات مقام معظم رهبری در برنامه‎های سوم، چهارم و پنجم همگی بر این موضوع که نظام اسلامی باید پاسخگویی در نظام سلامت را در اولویت قرار دهد، مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: ما در نظام شهرستان، شهرستان را به عنوان واحد مدیریت اجرایی با اهمیت ویژه‎ای قلمداد می‎کنیم چرا که سلامت به عنوان محصولی است که می‎تواند رکن اصلی توسعه پایدار باشد.

سرپرست مرکز تحقیقات مدیریت سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پایان گفت: باید توجه کنیم در مجموعه شهرستان، نظام ثبت داده‎های معتبری داشته باشیم و مستندات برگرفته از اطلاعات معتبری باشند که بتواند فرآیند تصمیم‎گیری را تسهیل کند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول