به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رجبعلی برزویی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مقام معظم رهبری دیدگاه خاصی به آموزشهای مهارتی داشته و بر ضرورت توسعه رشتههای فنی و حرفهای، توجه ویژهای دارند.
وی با بیان اینکه دیدگاه مقام معظم رهبری همواره منشا تحولات عمیق و تاثیرگذار در جامعه است، افزود: پیگیری دفتر مقام معظم رهبری از آموزشهای مهارتی نشان از علاقهمندی ایشان به ترویج و توسعه آموزشهای مهارتی دارد.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بر ضرورت نهادینهکردن نظام مهارت در جامعه تاکید کرد و افزود: دانشگاه جامع علمی و کاربردی در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و با توسعه رشتههای این دانشگاه به مهارتآموزی افراد جامعه کمک میکند.
وی با بیان اینکه در همه اسناد توسعه کشور به توسعه رشتههای مهارتی توجه ویژه شده است، افزود: در این اسناد توجه ویژهای به توسعه رشتههای فنی و حرفهای شده است.
برزویی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، همسو با شعار هر کارخانه یک دانشگاه در زمینه توسعه مهارتهای حرفهای پیش میرود و برضرورت ایجاد مراکز علمی و کاربردی در جوار محیط کار و کارخانجات تاکید دارد.
وی با بیان اینکه در هیچ مقطعی از دوران انقلاب اسلامی همه مسئولان همزمان برای پیگیری آموزشهای فنی و حرفهای همدل نبودهاند، افزود: در حال حاضر این همدلی ایجاد شده و حرکت عظیمی برای توسعه این بخش آغاز شده است.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور با اشاره به بازنگری در همه دورههای علمی و کاربردی کشور خاطرنشان کرد: از مهر ماه سال جاری نظام جدید آموزشهای فنی و حرفهای با محوریت ایجاد اشتغال در جامعه در دانشگاه از سوی مراکز جامع علمی و کاربردی ایجاد میشود.
وی با بیان اینکه توجه به ظرفیتهای بومی هر استان برای راهاندازی رشتههای جامع علمی و کاربردی از اهداف این دانشگاه است، یادآور شد: با توجه به هنرهای بومی و نیازهای بومی هر استان، رشتههای جدید در دانشگاهها راهاندازی میشود.
برزویی ادامه داد: براساس مصوبه شورای عالی اداری کشور همه وزارتخانهها موظف به راهاندازی مراکز علمی ـ کاربردی بوده و همه نیازهای آموزشی کارکنان خود را از این طریق دنبال میکنند.
وی با بیان اینکه همه مراکز مدیریت دولتی به مراکز آموزش عالی مدیریت دولتی تبدیل میشوند، افزود: 400 عنوان شغلی در نظر گرفته شده به دورههای مقطعدار و تکپودمان تبدیل میشوند.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور نظام تکپودمانی را فضایی جدید نظامآموزشی علمی و کاربردی عنوان کرد و افزود: هر دانشجو یک شایستگی را در قالب یک پودمان گذرانده و در نهایت این پودمانها تجمیع میشود.
وی ارتقای نیروی انسانی را از اهداف مراکز آموزش علمی و کاربردی دانست و گفت: توجه به آموزشهای مهارتی از برنامههای دانشگاه جامع است.
برزویی با بیان اینکه توجه به تحصیلات تکمیلی از برنامههای دانشگاه جامع علمی و کاربردی است، افزود: راهاندازی رشتههای مختلف در دوره کارشناسی ارشد و دکتری از اهداف این دانشگاه است.
وی با اشاره به اینکه برنامهریزیهای لازم برای توسعه آموزشهای فنی و حرفهای انجام شده است، افزود: هدف دانشگاه جامع، تربیت نیروهایی تاثیرگذار و کارآمد در جامعه است.
انتهای پیام/ع10/ض1002