اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

مصرف تولیدات داخلی نیازمند فرهنگ‌سازی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ترویج استفاده از تولیدات و کالاهای داخلی توسط مردم نیازمند فرهنگ‌سازی است.

مصرف تولیدات داخلی نیازمند فرهنگ‌سازی است

اسماعیل مرحمتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی اظهار داشت: پیش از هر اقدامی باید فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی به‌عنوان کالاهایی با کیفیت قابل قبول در بین همه اقشار مردم نهادینه شود.

وی تصریح کرد: افزایش مصرف تولیدات داخلی در صورتی محقق می‎شود که تولیدکنندگان در کنار کمیت، کیفیت کالاها و محصولات خود را نیز ارتقا دهند.

مرحمتی ادامه داد: مردم به دنبال کالاهای با کیفیت هستند و بدون شک اگر کالاهای ایرانی با کیفیت لازم تولید و در بازار عرضه شوند، به راحتی جایگزین محصولات خارجی می‌شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: مردم کالاهایی را مصرف می‎کنند که کیفیت لازم را داشته باشد و اگر تولیدکنندگان کالاهایی با کیفیت و قیمت مناسب تولید کنند، مردم نیازی به مصرف کالاهای خارجی ندارند و این همان حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در ابتدای امسال با تاکید بر شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی فرمودند: به امید خدا و با توکل بر پروردگار، باز ملت ایران با فعالیت خود، با تلاش خود، با هوشمندى خود در این سال، خواهد توانست پیشرفت‌هاى زیادى را براى خود به ارمغان بیاورد.

مرحمتی با بیان اینکه فرمایشات امام خامنه‌ای درباره تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را باید نصب‌العین خود قرار دهیم اضافه کرد: تولید ملی مسئله مهمی است و نیازمند عزم ملی است و تنها خاص دستگاه‎های دولتی نیست.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی و قوای سه‌گانه نیز در این زمینه باید تلاش کنند تا امر مقام معظم رهبری تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: مجلس شورای اسلامی نیز نقش مهمی در تصویب قوانینی دارد تا از تولیدکنندگان داخلی بیشتر حمایت و پشتیبانی شود.

مرحمتی از ادارات، نهادها، و شرکت‌های موجود در استان بوشهر خواست تا کالاهای مصرفی خود را از شرکت‎های تولیدی در استان تهیه کنند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول