اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفا خبر داد

تامین آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با 55 حلقه چاه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد از تامین آب همه شهرهای این استان از طریق 55 حلقه چاه و سه دهنه چشمه خبر داد.

تامین آب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با 55 حلقه چاه

علی جان صادق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع فراوان آبی سطحی و زیرزمینی است که می‌توان با برنامه‌ریزی و کار بیشتر زمینه مهار و بهره‌برداری از آنها را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ استفاده بهنیه از آب را در این استان نیازمند کار و تلاش بیشتر دانست و گفت: خانواده‌ها به‌ویژه زنان خانه‌دار نقش مهمی در این موضوع دارند که امید است با نهادینه شدن فرهنگ درست مصرف کردن آب در خانواده‌ها بتوانیم درصد قابل توجهی از هدرروی آب را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: با اجرای هدفمندی یارانه‌ها مصرف آب شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد 10 درصد کاهش پیدا کرده است.

صادق‌پور با اشاره به نقش اعتقادات دینی در مصرف آب و اسراف در این زمینه بیان کرد: با مصرف درست آب و کاهش میزان مصرف آن می‌توانیم مناطق بیشتری را در این استان آب‌رسانی کنیم و به مشترکان بیشتری خدمت ارائه کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفای شهری استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه‌های استحصال و آب‌رسانی به شهرها را بالا دانست و خطاب به بانوان گفت: شما در خانه نقش مهمی در میزان مصرف آب دارید که لازم است به این موضوع توجه کنید تا هم به اقتصاد خانواده کمک کرده باشید و هم با رعایت مسائل دینی، زمینه استفاده دیگر هم‌استانی‌ها را از خدمات بهتر این شرکت بهره‌مند کنید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نحوه تامین آب شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و تصریح کرد: 55 حلقه چاه و سه دهنه چشمه آب شهرهای این استان را تامین می‌کنند.

صادق‌پور خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته قرار است آب شرب شهر یاسوج در آینده نزدیک از سد تنگ سرخ و بعد از اجرای این سد تامین شود.

این مسئول امور آب‌رسانی به شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این شرکت هزینه‌های سنگینی را برای تامین آب، نگهداری از سیستم و دیگر موارد خرج می‌کند که مردم با توجه به این نکته که آب به راحتی به دست نیامده است سعی در حفظ آن و استفاده معقول و صحیح از این نعمت الهی کنند.

به گزارش فارس، استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن منابع فراوان آب‌های سطحی، 10 درصد آب‌های کشور را به خود اختصاص داده ولی آنچنان که باید این آب‌ها برای استفاده‌های مختلف مهار نمی‌شوند و معمولا از این استان خارج می‌شوند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول