اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی:

با حفر چاه‌های جدید آب شرب شهروندان تامین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از حفر و تجهیز 25 حلقه چاه آب به منظور تامین آب مورد نیاز شهروندان استان تا پایان سال خبر داد.

با حفر چاه‌های جدید آب شرب شهروندان تامین می‌شود

عبدالرضا خلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این تعداد حلقه چاه برای تامین آب مورد نیاز شهروندان و با افزایش آبدهی 300 لیتر در ثانیه حفر و تجهیز می‌شوند.

وی اعتبار مورد نیاز برای حفر این تعداد حلقه چاه را 9 هزار و 176 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: برای رفع مشکل کم‌آبی تنها حفر چاه چاره‌ساز نخواهد بود چرا که می‌طلبد شهروندان نیز با مدیریت خوب خود دیگران را نیز از نعمت آب سالم برخوردار کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه در سال گذشته برخی از شهرستان‌های استان به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها با مشکلات کم‌آبی مواجه بودند تصریح کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود در تابستان امسال با توجه به میزان کاهش آبدهی چاه‌های آب به ویژه در شهرهای خمین، ساوه و نراق شهروندان در زمان پیک مصرف آب به صورت مستقیم با مشکل کمبود فشار و یا احتمالاً قطعی آب مواجه شوند که تنها راه حل جلوگیری از شدت گرفتن آن خودداری از مصرف بی‌رویه آب است.

خلیلی گفت: شهروندان باید به ویژه در فصل تابستان در مصرف آب شرب دقت داشته و از آن برای شست‌وشوی خیابان و یا ماشین استفاده نکنند تا با مشکل کم‌آبی مواجه نشوند.

وی ادامه داد: از آنجا که در سال‌های اخیر اکثر شهرستان‌های استان با خشکسالی مواجه بودند، سفره‌های آب زیرزمینی در سطح استان دچار افت شده و به تبع آن چاه‌های آب نیز با کاهش میزان آبدهی مواجه شده‌اند که بهترین راه مقابله با کمبود فشار آب و مواجه نشدن با قطع آب مدیریت مصرف آب و استفاده صحیح از آن به ویژه در زمان پیک مصرف است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول