اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راوی دوران دفاع مقدس:

تحریم‌ها ملت ایران را مقاوم‌تر می‌کند

خبرگزاری فارس: راوی دوران دفاع مقدس در زابل گفت: هر چه دشمن ما را تحریم می‌کند، ملت ایران روز به روز آبدیده‌تر و مقاوم‌تر می‌شوند.

تحریم‌ها ملت ایران را مقاوم‌تر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، جعفر دولتی‌مقدم صبح امروز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد و ولادت امام محمد باقر (ع) در آموزش و پرورش شهرستان زابل اظهار داشت: صدام به اربابانش قول داده بود که ایران را ظرف هفت روز تصرف و در اختیار آنان قرار دهد و غافل از اینکه مردم و رزمندگان سلحشور جمهوری اسلامی ایران با جان و دل از میهن اسلامی خود تا آخرین نفس دفاع  می‌کنند.

وی افزود: باوجود اینکه موانع زیادی اطراف خرمشهر بود رزمندگان ایران اسلامی در عملیات بیت‌المقدس با موفقیت، موانع را برداشتند و خرمشهر را آزاد کردند.

این راوی جبهه‌های جنگ خاطرنشان کرد: در این عملیات، 19 تا 21 هزار نیروی ارتش بعث به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند و تعداد زیادی کشته و مجروح شدند.

دولتی‌مقدم با اشاره به فرموده امام (ره) که "خرمشهر را خدا آزاد کرد" گفت: این یک واقعیت انکارناپذیر است چرا که لطف، مدد و کمک خداوند شامل حال رزمندگان شد و اگر نبود هرگز به پیروزی نمی‌رسیدیم.

وی ادامه داد: امروز باید افتخار کنیم و به خود ببالیم که به برکت وجود حضرت امام و شهدای عظیم‌الشان اسلام توانستیم، پیروزی‌های زیادی را برای این مرز و بوم به دست آوریم.

یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: وقتی لایه‌های پنهان جنگ را بررسی می‌کنیم، مشاهده می شود که در هشت سال دفاع مقدس بین 63 تا 67 کشور در خاکریزهای دشمن حضور داشتند و سلاح‌های خود را در مقابل رزمندگان ما به نشانه می‌گرفتند و هدفشان این بود که کشور عزیز ما را از سر راه خودشان بردارند ولی رزمندگان دلاور و مومن ما با همت و پشتیبانی مردم شجاع ایران نگذاشتند که دشمن به اهداف شوم خود برسد.

دولتی‌مقدم تصریح کرد: امروز به برکت خون شهیدان و وجود امام راحل و مقام معظم رهبری، ایران در جایگاه بسیار رفیع در تمام بخش‌ها و عرصه‌ها در سطح جهان بی‌نظیر است.

وی به تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان اشاره کرد و افزود: هر چه دشمن ما را تحریم می‌کند، ملت ایران روز به روز آبدیده‌تر و مقاوم‌تر می‌شوند.

وی خطاب به دانش‌آموزان و معلمان گفت: سنگر تعلیم و تربیتی که شما در آن قرار دارید ارزش آن کمتر از ارزش سنگرهای دفاع مقدس نیست اگر خوب درس بخوانید و خوب درس بدهید، حق مطلب را ادا کرده‌اید.

دولتی‌مقدم ادامه داد: هر چه نظام مقدس ایران دارد مرهون خون پاک شهیدان است چرا که شهدا مظهر قدرت ایران هستند و تا زمانی که قدردان خون شهدا باشیم به این کشور هیچ‌گونه آسیبی نخواهد رسید و روز به روز بر عظمت و اقتدار و پیروزی‌هایمان افزوده خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش زابل هم در این مراسم اظهار داشت: زمینه اصلی پیروزی، مقاومت است و اگر ملت ایران مقاومت و ایثارگری و از خودگذشتگی نشان نمی‌دادند، مسلماً به پیروزی نمی‌رسیدند.

حسن معزی به حلول ماه رجب اشاره کرد و افزود: ماه رجب ماهی است که انسان می‌تواند خود را به خدا نزدیک کند و از فیوضات این ماه استفاده و بهره کافی را ببرد.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول