اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

فداکاری‌های ملت ایران تحریم‌ها را فلج کرده است

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران اسلامی بعد از انقلاب اسلامی، با تحریم‌های فلج‌کننده و شدیدی روبه‌رو شده اما با فداکاری ملت ایران، انقلاب در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند و از مسیر توسعه خارج نشده است.

فداکاری‌های ملت ایران تحریم‌ها را فلج کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدحسین آیتی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه مرحله نهایی هفدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، انس دانشجویان علوم پزشکی با قرآن را با وجود بالا بودن حجم دروس بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: دانشجویان پزشکی به واسطه تحصیل رشته‌های آناتومی بدن و آشنایی با اجزای درونی انسان، خداشناسی عمیقی را کسب می‌کنند و اگر در حین تحصیل نیز با قرآن مأنوس شوند، وظیفه اصلی خود را به درستی دریافته‌اند.

وی با بیان اینکه علم و دین دو بال حرکتی برای سعادت بشر است که دانشجویان قرآنی با شناخت وظیفه خود به این مرحله دست یافته‌اند، عنوان کرد: اگر هر شخصی در هر موقعیت و زمانی که قرار دارد مقتضیات آن زمان را به درستی بشناسد و به خوبی درک کند، به موفقیت‌های مورد نظر دست خواهد یافت.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر به کلام نورانی امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "خرمشهر را خدا آزاد کرد" اشاره کرد و گفت: نفس قدسی امام راحل جوانان ایران را بیدار کرد و شهیدان بزرگی تقدیم انقلاب شدند.

وی، درک مقتضیات زمان، تمسک به قرآن و آموزه‌های الهی را موجب دستیابی به موفقیت دانست و با اشاره به قرارگیری در شرایط خاص کشوری، منطقه‌ای، کشوری و جهانی، ابراز کرد: ایران اسلامی بعد از انقلاب اسلامی، با تحریم‌های فلج‌کننده و شدیدی روبه‌رو شده اما با فداکاری ملت ایران، انقلاب در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند و از مسیر توسعه خارج نشده است.

آیتی با اشاره به ساخت و تولید ماهواره‌ 100 درصد ایرانی، تصریح کرد: جزو معدود کشورهایی هستیم که توانستیم ماهواره تولید کنیم و حتی شلیک‌کننده ماهواره را نیز تولید کنیم که این مهم نیز از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی خطاب به دانشجویان علوم پزشکی با بیان اینکه دانشجویان باید عمل به آیات قرآن و علم‌آموزی را سرلوحه کار قرار دهند، خاطرنشان کرد: دین اسلام در آموزه‌های مختلف به علم‌آموزی تأکید کرده که این مهم در آیات نورانی قرآن عظیم نیز متذکر شده و تنها موردی که بر زیاده‌خواهی آن تأکید شده نیز علم‌آموزی است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امید کشور به دانشجویان و دانشگاهیان است، ابراز داشت: علم و دانش کلید پیشرفت و قدرت در دنیای امروز است و مقام معظم رهبری نیز مکرراً افراد را به علم‌آموزی تشویق می‌کنند.

وی با بیان اینکه قلم علما و خون شهدا برابری می‌کند، تصریح کرد: به برکت جمهوری اسلامی و تأکیدات مقام معظم رهبری، آموزه‌های اسلامی و قرآنی در کشور ما جاری و ساری است که توأم شدن آموزه‌های دینی و علمی با هم سبب بارور شدن و توسعه این مرز و بوم می‌شود.

آیتی در پایان سخنان خود ابراز کرد: بر اساس زمان‌شناس بودن و درک مقتضیات زمان، تمسک به قرآن، عترت و رهبری و عمل به این آموزه‌ها، قطعاً فرد را تاریخ‌ساز می‌کند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول