اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک داور ممتاز کشتی خراسان‌رضوی

کشتی خراسان‌رضوی بیش از یک دهه روی خوش کمیته داوران را ندیده است

خبرگزاری فارس: داور ممتاز کشتی خراسان‌رضوی گفت: بیشتر از یک دهه است که کشتی استان روی خوش کمیته داوران فدراسیون کشتی را به خود ندیده است.

کشتی خراسان‌رضوی بیش از یک دهه روی خوش کمیته داوران را ندیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، حبیب‌الله عیدخانی اظهار کرد: فدراسیون کشتی با نگاهی مستقل از داوران شهرستانی حمایت کند.

وی افزود: داوران خراسانی جزو بهترین و توانمندترین داوران کشتی کشور هستند اما به دلیل نداشتن نفوذ در فدراسیون کشتی و کمیته داوران این فدراسیون تاکنون به حق خود نرسیده‌اند.

وی نیاز جامعه داوری استان به افزایش تعداد داوران بین‌المللی را بسیار جدی ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه به سبب عدم همکاری فدراسیون در سال‌های گذشته و نادیده گرفتن توانمندی‌های داوران خراسانی سن اکثر داوران ممتاز استان در مرز 35 سالگی قرار گرفته است و این موضوع سبب می‌شود که داوران نتوانند به رتبه بین‌المللی دست یابند.

وی اظهار کرد: توجه بیش از حد کمیته داوران فدراسیون کشتی به تهران و کم‌توجهی به شهرستان‌ها سبب شده است داوران شهرستانی انگیزه‌های خود را از دست دهند.

وی سهمیه‌بندی با ضابطه را مهم‌ترین راهکار حل این معضل توسط کمیته داوران کشتی فدراسیون اعلام و افزود: سهمیه‌بندی براساس وسعت استان، جمعیت، پیشینه کشتی، برنامه‌های هیئت کشتی در برگزاری آزمون‌ها، برگزاری لیگ استان و شهرستان و غیره می‌تواند یکی از راهکارهای ضابطه‌مندی این انتخاب شود.

داور ممتاز کشتی خراسان‌رضوی افزود: برگزاری آزمون ورودی و انتخابی از داوران ممتاز کشوری براساس سهمیه فدراسیون کشور از فیلا می‌تواند راهکاری دیگر برای انتخاب داوران شایسته به منظور شرکت در کلاس داوری بین‌المللی باشد.

عیدخانی خاطرنشان کرد: روش موجود برای معرفی داوران برای شرکت در کلاس‌های داوری بین‌المللی کشتی سبب تضعیف کشتی در شهرستان‌های دور افتاده کشور می‌شود.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول