اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم ملی فوتسال ناشنوایان خبر داد

میزبانی ضعیف کره جنوبی از مسابقات آسیایی / شکست حاشیه‌سازی‌ کره‌ای‌ها

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی فوتسال ناشنوایان گفت: کشور کره جنوبی به عنوان میزبان مسابقات المپیک آسیایی با میزبانی ضعیف خود عملاً شرایط را برای تیم ما دشوار ساخت.

میزبانی ضعیف کره جنوبی از مسابقات آسیایی / شکست حاشیه‌سازی‌ کره‌ای‌ها

رضا یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابقات المپیک آسیایی در کشور کره جنوبی اظهار داشت: تیم کشورمان برای حضور در این مسابقات با هشت تغییر نسبت به دوره گذشته مسابقات در سال 2010 عازم مسابقات شد و در واقع تیم ملی با ترکیبی از نفرات جوان گام به مسابقات سئول گذاشت.

وی با انتقاد از میزبانی ضعیف کشور کره جنوبی گفت: تا به حال تیم‌های ایرانی در مسابقات با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مشکلات زیادی داشته و آنها با حاشیه‌سازی‌های مختلف قصد برهم ریختن نظم و روحیه تیم‌های کشورمان را داشتند، اما در این مسابقات این اتفاق رخ داد و کشور کره جنوبی به عنوان میزبان مسابقات با میزبانی ضعیف خود عملاً شرایط را برای تیم ما دشوار ساخت.

یوسفی بیان داشت: این حاشیه‌سازی کره‌ای‌ها در حالی اتفاق افتاد که تیم کشورمان در حالی که خود را برای انجام دیدار نخست برابر تایلند آماده می‌کرد، با مشکل ایاب و ذهاب به مرکز مسابقات روبه‌رو شد و ساعاتی قبل از بازی به ما اطلاع دادند که اتوبوس خراب شده و ما با تاکسی به مرکز مسابقات اعزام شدیم.

وی تصریح کرد: در حالی که در این کشور هیچ‌کس به زبان انگلیسی تسلط نداشت و همه به زبان کره‌ای سخن می‌گفتند، مشکلات به وجود آمده موجی از استرس را در بین بازیکنان و اعضای تیم ایجاد کرد.

یوسفی با اشاره به هم‌گروه شدن تیم کشورمان در این رقابت‌ها با تیم‌های تایلند، قزاقستان و یمن گفت: حاشیه‌سازی و شیطنت‌های کره‌ای‌ها تا جایی پیش رفت که هر سه دیدار تیم ملی در یک روز و سه مسابقه تیم ملی هر کدام به فاصله چهار تا پنج ساعته برنامه‌ریزی شده بود.

سرمربی تیم ملی فوتسال ناشنوایان جمهوری اسلامی با بیان اینکه تنها سه دقیقه به آغاز مسابقه عازم سالن محل برگزاری مسابقات شدیم، گفت: تایلند تیم خوبی بود و دو سال قبل توانسته بود در مسابقات سنگاپور تیم کشورمان را شکست دهد و قهرمان شود.

یوسفی گفت: با توجه به دریافت دو گل از تیم تایلند بازیکنان تیم روحیه خود را حفظ کرده و توانستند با زدن سه گل به حریف علاوه بر پیروزی در این مسابقه پاسخ دندان‌شکنی به مسئولان برگزار کننده مسابقات دهند.

سرمربی تیم ملی فوتسال ناشنوایان کشورمان اظهار داشت: بازی دوم ما به دلیل برنامه‌ریزی نامناسب و شیطنت‌های مسئولان برگزار کننده علیه کشورمان برابر قزاقستان بود در این دیدار نیز بازیکنان تیم ملی با غیرت و تعصب خاصی برابر حریف به میدان رفته و توانستند با حساب هشت بر یک از سد این تیم عبور کنند.

وی در خصوص این دیدار گفت: انصافا قزاقستان تیم خوبی بود و بازیکنان این تیم از توان فیزیکی بسیار خوبی برخوردار بودند اما بازیکنان تیم با غیرت و تلاش مثال‌زدنی توانستند این تیم را شکست دهند.

سرمربی تیم ملی فوتسال ناشنوایان کشورمان اظهار داشت: دیدار سوم تیم ملی کشورمان نیز برابر یمن بود، این دیدار را نیز با نتیجه 9 بر یک پیروز شدیم و با کسب سه پیروزی پیاپی در یک روز عازم مرحله نیمه نهایی شدیم.

وی کره جنوبی را حریف مرحله نیمه‌نهایی تیم ملی عنوان کرد و افزود: حریف با توجه به برخورداری از امتیاز میزبانی در این دیدار تلاش زیادی کرد تا بتواند پیروز مسابقه شود اما با توکل به خدا و تلاش بازیکنان تیم کره جنوبی میزبان با نتیجه 13 بر صفر برابر جوانان غیور ایرانی شکست خورد تا همه سالن و تماشاگران حامی میزبان مات و مبهوت نتیجه و توان بازیکنان ایران شوند.

یوسفی گفت: شیطنت و حاشیه‌سازی‌های مسئولان برگزار کننده مسابقات پایانی نداشت به شکلی که قضاوت دیدار پایانی تیم ملی را دو داور از کشور کره جنوبی بر عهده داشتند، دیدار پایانی برابر تایلند برابر بازیکنان تیم انگیزه زیادی ایجاد کرده بود زیرا ما در فینال دو سال قبل مغلوب همین تیم شده بودیم و باید با شکست این تیم علاوه بر کسب عنوان قهرمانی انتقام دوره گذشته مسابقات را نیز می‌گرفتیم.

وی با بیان اینکه داوران مسابقه از هرگونه اقدامی برای پیروز کردن تایلندی‌های دریغ نکردند، گفت: این دو داور تنها در نیمه نخست شش پنالتی برای حریف گرفتند، این مسابقه با وجود تمام کارشکنی‌های داوران در نهایت با نتیجه هفت بر سه به سود کشورمان خاتمه پذیرفت و جوانان پرتلاش ایرانی توانستند عنوان قهرمانی مسابقات ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه را کسب کنند.

سرمربی تیم ملی فوتسال ناشنوایان اظهار داشت: پس از کسب عنوان قهرمانی تیم ملی، رفتار مسئولان برگزار کننده مسابقات تغییر کرد و آنها پذیرفتند که ایران شایستگی این قهرمانی را داشته است.

وی قهرمانی این رقابت‌ها را حق تیم ملی ایران دانست و افزود: برگزاری پنج مرحله اردوی آماده‌سازی و تلاش‌های صورت گرفته در زمینه اعزام تیمی شایسته از جمله اقدامات خوبی بود که برای این تیم انجام گرفت.

یوسفی افزود: به توانایی بازیکنان تیمم اعقتاد دارم، ما 12 بازیکن از 12 استان مختلف کشور را عازم این مسابقات کردیم و نتیجه مناسبی را از این رقابت‌ها گرفتیم، بازیکنان تیم خواسته‌های کادر فنی را به خوبی اجابت کردند و توانستند به خوبی برابر حریفان ظاهر شوند.

به گزارش فارس، در پایان مسابقات فوتسال المپیک آسیا و اقیانوسیه رضا یوسفی و محسن جعفری به ترتیب به عنوان بهترین مربی و پدیده مسابقات معرفی شدند.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول