اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه قم:

هدف امام ترویج آزاداندیشی در میان ملل جهان بود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: هدف امام(ره) ترویج آزادی و آزاداندیشی در میان سایر ملل جهان بود که هم‌اینک شاهد ظهور و بروز این پدیده در قالب بیداری اسلامی در سایر کشورها هستیم.

هدف امام ترویج آزاداندیشی در میان ملل جهان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی ظهر امروز در گردهمایی برگزیدگان تشکل‌های مردم نهاد سراسر کشور که با رویکرد تعمیق اندیشه‌های حضرت امام(ره) در شهرستان خمین و تحت عنوان همایش مبشر صبح برگزار شد اظهار داشت: هنگامی که امام راحل سخن از صدور انقلاب به کشورهای دیگر را مطرح کرد برخی گمان کردند قرار است با توپ و تانک و روش‌های نظامی این انقلاب صادر شود اما امروز همه شاهد تحول بزرگی که امام نوید آن را داده بود هستیم.

وی با اشاره به اینکه ترویج اصولگرایی اسلامی ضامن و تنها راه نجات بشریت است افزود: اسلام دارای گفتمان اصیل اصولگرایی است که در این گفتمان بازگشت به اصول با حفظ  عقلانیت و اجتهاد مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: حضرت امام(ره) به عنوان مطرح‌کننده گفتمان اصولگرایی اسلامی توانست با مدیریت مناسب خود انقلاب اسلامی را به سر منزل مقصود برساند و دولت اسلامی را تشکیل دهد و امروز تنها نمونه این دولت اسلامی در جمهوری اسلامی قابل مشاهده است.

استاد حوزه و دانشگاه قم برخی از کشورهای اسلامی را که مدعی اسلامی بودن هستند مورد اشاره قرار داد و گفت: این کشورها نمونه بارز اسلام دولتی هستند، زیرا بدنه دولت خود را چینش نیروهای به ظاهر دینی می‌کنند و با اهداف غیردینی مدیریت می‌کنند که این به معنای در اختیار گرفتن اسلام برای ابقاء و روی کار ماندن خودشان است.

وی استفاده از ابزار اینترنت و فضای سایبری برای ترویج گفتمان اصولگرایی اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در طی 23 سال حضور پیامبر(ص) و وقوع جنگ‌های مختلف در مجموع تنها 22 هزار نفر کشته شدند، در حالی که افرادی که ادعای مدرنیته دارند تنها در جنگ جهانی اول بیش از 15 هزار نفر را به کام مرگ فرستادند و این معنای واقعی کلمه جاهلیت است.

موسوی افزود: عده‌ای از کشورهای مسلمان در گذشته با ترویج اینکه دین عامل عقب‌ماندگی آنان بوده است، تلاش کردند تمام مظاهر دینی و مذهبی در جامعه را از بین ببرند تا خود را به غرب و آنچه آن را مدرنیته و پیشرفت می‌خوانند نزدیک کنند که سرآمد این کشورها نظام ترکیه بود که تمامی مظاهر دینی را از بین برد و خود را به دامان غرب انداخت و با این اقدام خویش هویت و پیشینه خود را از بین برد.

وی توضیح داد: در همان زمان با وجود سال‌ها تلاش برای از بین بردن تفکر دینی در این کشور با روی کار آمدن حزب اسلام‌گرای عدالت و توسعه، مردم ترکیه بار دیگر به اسلام و فطرت خود بازگشتند و به این حزب رأی دادند و با این اقدام خود نشان دادند که راه رسیدن به توسعه و پیشرفت از مسیر غرب عبور نمی‌کند، بلکه اسلام‌خواهی واقعی و بازگشت به دین ضامن توسعه و پیشرفت آنان است که نمونه دیگر آن را می‌توان در تغییرات نظام‌های یمن و مصر نیز مشاهده کرد.

وی تاکید کرد: دین و نگاه دین‌‌مدارانه نه تنها باعث عقب‌ماندگی در جامعه نمی‌شود بلکه حافظ و ضامن توسعه نیز هست.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول