اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

تدبیر و مدیریت عالمانه از ابعاد شخصیتی برجسته امام(ره) بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: تدبیر و مدیریت عالمانه از ابعاد شخصیتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران بود.

تدبیر و مدیریت عالمانه از ابعاد شخصیتی برجسته امام(ره) بود

به گزارش خبرگزای فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در نتیجه این مدیریت و تدبیر و اجرایی‌ کردن بحث ولایت‌فقیه بود که این نظام اسلامی در برابر آن همه تحریم‌ها و اختلافات داخلی ایستادگی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در آن زمان با ایجاد روحیه و انگیزه در بین ملت و رزمندگان سبب شدند تا جمهوری اسلامی در برابر تمام خطرات و زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی ایستادگی کرده و به برتری حقیقی دست پیدا کند، افزود: اکنون نیز همه مردم و مسئولان موظف هستند که با تقوا و تلاش در راستای اهداف و مقاصد جمهوری اسلامی در ابعاد و زوایای گوناگون سعی و تلاش کنند و بتوانند تفکر امام(ره) را در جهان گسترش دهند.

علم‌الهدی با بیان اینکه عظمت این شخصیت نه فقط به دلیل استکبارستیزی و ریشه‌کن کردن نظامی جابرانه و مزدور اجنبی است، گفت: امام(ره) نظریه ولایت‌فقیه را که قرن‌ها بعد از امام عصر(عج) معطل مانده بود، در قالب یک دکترین سیاسی تکمیل و اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: دشمنان در این سال‌ها در فکر نابودی این نظام مقدس بودند اما به واسطه همان دکترین، امروز بعد 23 سال با وجود نبود امام(ره) اما حضور جانشینی با کفایت و شایسته با همان خصایل ایشان، کشور در نهایت اقتدار اداره می‌شود.

علم‌الهدی با بیان اینکه استکبارستیزی در اندیشه امام(ره) نمود ویژه دارد، گفت: امام (ره) همواره در برابر مستکبران ایستاد و هیمنه غرب و آمریکا را در هم شکست.

خطیب جمعه مشهد تصریح کرد:‌ امام خمینی(ره) ولایت‌فقیه را بزرگ‌ترین پشتوانه برای کشور می‌دانستند و از نظر امام راحل، پشتیبانی از ولایت‌فقیه کشور را از آسیب‌ها مصون می‌دارد.

وی با تبریک 10 رجب سالروز میلاد امام جواد(ع) نیز گفت: شیعه جریانی سیاسی، علمی و فکری است که حاکمیت غیر خدا را طاغوت و اعتقاد به غیر خدا را شرک می‌داند و اگر ولایت بعد از امام رضا(ع) به امام جواد(ع) سپرده می‌شود به این دلیل است که آن حضرت مظهر اراده خداوندی است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول