اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

استان مرکزی پرچمدار پاسداری از حریم ولایت و خمینی کبیر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک با اشاره به اینکه استان مرکزی استان امام است و وظیفه‌اش با استان‌های دیگر فرق می‌کند گفت: استان مرکزی پرچمدار پاسداری از حریم امام، حریم‌ ولایت و مخصوصا از حریم خمینی کبیر است.

استان مرکزی پرچمدار پاسداری از حریم ولایت و خمینی کبیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک با اشاره به اینکه اگر امام نبود این همه خیر و برکت نبود و ما همه بر سر سفره امام هستیم اظهار داشت: خمینی امام شب زنده‌داران، سحرخیزان و اهل تقوا بود.

وی افزود: امام درس جهاد، ایثار، شهادت، عشق به خدا، تعلیم و تربیت، مجاهدت در راه حق، دفاع از فلسطین محروم، دفاع از جهان اسلام و دفاع از مکتب اهل‌بیت(ع) را به ما آموخت و همه ما باید قدردان آن بزرگوار باشیم.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه امام خمینی بزرگترین شخصیت قرن حاضر بود که ملت ایران را از ظلم و ستم نجات بخشید بیان داشت: تا پیش از نهضت امام خمینی(ره) ظلمت و تاریکی استبداد روح لطیف و عدالتخواه ملت قهرمان ایران را آزرده بود تا اینکه این بزرگ‌مرد زندگی سیاسی، اجتماعی و حکومت‌داری بر اساس موازین شرع مقدس را به این ملت هدیه بخشید.

امام جمعه اراک تصریح کرد: امام خمینی معنویت، اخلاق و حقوق اسلامی را احیا کرد و سند افتخار و بزرگ قانون اساسی جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی را از خود به یادگار گذاشت.

دری‌نجف‌آبادی به وصیت‌نامه عبادی سیاسی امام که منبع فیض است اشاره کرد و ادامه داد: در رأس همه اینها موضوع با برکت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور و میهن اسلامی آسیب نرسد را به یادگار گذاشت.

از همه مهمتر شاگرد برومندی مثل مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که امروز 23 سال است مانند چراغ روشن و مشعل پرفروغ فرا راه امت و ملت ما می‌درخشد و نورافشانی می‌کند هدایت و هماهنگی ایجاد می‌کند و کشور را به سوی اهداف متعالی امام و شهدا و آرمان‌های بزرگ اسلامی پیش می‌برد را بعد از خود برای ما باقی گذاشت.

امام جمعه اراک بیان کرد: از شهدای 15 خرداد 42 تا شهدای این ایام 49 سال گذشته و در پنجاهمین سال آن، یاد شهدای 15 خرداد 42، شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، شهدای استان مرکزی، شهدای بحرین، لبنان، فلسطین، عراق، افغانستان و همه بلاد اسلامی که برای حق، حقیت، عدالت، اسلام و قرآن جانفشانی کردند را گرامی می‌داریم.

دری‌نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنان ما باید این آرزو که می‌توانند مردم ما را ذلیل کنند و به زانو درآورند را به گور ببرند.

وی ادامه داد:1+5 باید حقوق حقه ما را به رسمیت بشناسد و دست از توطئه و دسیسه علیه ملت ما بردارد دشمنان نظام اسلامی تصور نکنند ملت ما از راه امام و رهبرش فاصله می‌گیرند این ملت جانفشان امام و رهبری بوده، هست و خواهد بود و در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستاده و خواهد ایستاد.

خطیب جمعه اراک از حضور مردم شریف استان مخصوصا شهر اراک که در مراسم تشییع شهدا از زن و مرد پیر و جوان روحانیت، مسئولین، خدمتگزاران، نیروهای مسلح و کوچک و بزرگ این طور عاشقانه شرکت کردند قدردانی کرد.

دری‌نجف‌آبادی روز ولادت جواد الائمه(ع) و حضرت علی(ع) را نیز گرامی داشت و این ولادت‌های نورانی را به امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگوار ایران اسلامی تبریک گفت.

وی افزود: ایام اعتکاف در پیش است و جوانان، آقایان و خانم‌ها باید برای این مراسم معنوی خود را آماده کنند.

امام جمعه اراک اظهار داشت: معنای اعتکاف مهاجرت الی‌الله است، اعتکاف در حقیقت بریدن از خود و پیوستن به خداست، اعتکاف یک وارستگی شبانه‌روزی است و فقط روزه و نماز نیست یک گنج همه‌جانبه است که باید همه قدر آن را بدانیم.

دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: اعتکاف سه روز متمرکز در یاد خدا، تلاوت قرآن، نماز، مطالعه، گریه، توسل و توبه است.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول