اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه دامغان:

حفظ انقلاب واجب شرعی است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان دامغان با بیان اینکه حفظ انقلاب و دستاوردهای آن واجب شرعی است، گفت: روحیه عاشورایی باید در جامعه نهادینه شود.

حفظ انقلاب واجب شرعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‏الاسلام مهدی مقری ظهر امروز در نخستین جلسه شایستگی‏های پاسداری که با حضور پاسداران و شورای نمایندگی ولی‏فقیه در حوزه نمایندگی ولی‏فقیه سپاه دامغان برگزار شد، اظهار داشت: شایستگی‏های پاسداری، همه صفاتی است که یک شیعه ولایت‏مدار باید به آن مزین باشد.

وی اظهار داشت: شایستگی‏های پاسداری مثل قله‏ای است که همه ما باید به سمت این قله حرکت کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان دامغان در این زمینه افزود: حرکت در مسیر شایستگی پاسداری با دین‏داری و شناخت خدا آغاز می‏شود و نهایت شناخت خداوند، تصدیق ذات اقدس احدیت است.

مقری بیان داشت: منظور از ایمان این است که انسان به خدا و ملائکه، پیامبران، معاد و آنچه از سوی خدا فرود آمده است، اعتقاد پیدا کند و آن را از دل و جان خویش باور داشته باشد و از آن پیروی کند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان دامغان خاطرنشان ساخت: ایمان یک امر درونی و نهانی است که با عمل صالح بروز پیدا می‏کند.

وی هم‌چنین با اشاره به شاخصه‏ توکل در شایستگی پاسداری اضافه کرد: در حقیقت توکل، یأس از خلق است و در این هنگام انسان جز برای خدا عملی انجام نمی‏دهد و امید و ترسی جز از خداوند ندارد و به غیر خدا دل نمی‏بندد.

مقری افزود: از آنجا که وظیفه پاسداران، حفظ انقلاب و دستاوردهای آن است، همه باید مزین به صفات و شایستگی‏های پاسداری باشیم.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان دامغان افزود: این صفات باید در درون ما و در سطح سپاه نهادینه شود و روحیه عاشورایی و رفتار علوی در اخلاق فردی، سازمانی و اجتماعی پاسداران بروز پیدا کند.

مسئول تربیت و آموزش سپاه شهرستان شاهرود نیز اظهار داشت: دشمنان می‏دانند اسلام، دین پیشرفت و عدالت است و به همین دلیل به مقابله همه‌جانبه با انقلاب اسلامی برخاسته‏اند.

حجت‏الاسلام علیرضا اسکندرپور گفت: دشمنان و استکبار جهانی هیچ وقت نخواسته و نمی‏خواهند که کشورهای دنیا از آنها پیشی بگیرند و با شگردهای مختلف سعی در عقب نگه‏ داشتن آنها دارند.

وی با بیان اینکه تهاجم گسترده دشمن علیه ایران اسلامی از ابتدای انقلاب به خاطر همین موضوع بوده است، افزود: استکبار در این حمله همه‏جانبه، اعتقادات و هویت نسل جوان جوامع مختلف از جمله ایران اسلامی را نشانه‏ گرفته است.

مسئول تربیت و آموزش سپاه شاهرود که در جلسه صالحین کانون بسیج پیشکسوتان سپاه شاهرود سخن می‏گفت، با اشاره به فعالیت گروه‏های تربیتی صالحین در بسیج تصریح کرد: هدف نهایی حلقه‏های صالحین، تربیت انسان‏هایی معتقد، مؤمن و مسئولیت‏پذیر است که آینده انقلاب اسلامی را تا سال‏های سال تضمین کنند و پشتوانه‏ای برای نظام و انقلاب جهانی امام عصر(عج) باشند.

اسکندرپور در خاتمه افزود: باید در جلسات صالحین مباحث جزئی و مورد نیاز این قشر ارائه شود تا مشکلات اعضا رفع شده و شبهات آنها پاسخ گفته شود و این جریان به بیرون و جامعه گسترش پیدا کند و به نوعی موجب ایمنی در برابر تهاجم استکبار ‏شود.

گفتنی است این جلسه با حضور 30 نفر از پیشکسوتان جهاد و شهادت در مسجد علی بن ابیطالب(ع) شهرک انقلاب شاهرود برگزار شد.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول