اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شاهرود:

جوانان نیاز به مشورت و توکل دارند/ انقلاب به پیشرفت‏های بزرگی دست یافته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه جوانان امروز نیاز به مشورت و توکل دارند، گفت: انقلاب اسلامی در این سال‏ها به پیشرفت‏های بزرگی دست یافته است.

جوانان نیاز به مشورت و توکل دارند/ انقلاب به پیشرفت‏های بزرگی دست یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام عباس امینی پیش از ظهر امروز در نشست فرهنگی طلاب و روحانیان بسیجی شاهرود اظهار داشت: غرق شدن در زندگی مادی و ماشینی موجب شده که انسان دچار عجله شود و آرامش از او رخت بربندد، چرا که فکرهای مادی متوجه دنیاست.

وی گفت: در زندگی مادی، انسان از زندگی اصلی خود غافل و تک‏محور می‏شود، بنابراین فقط خود را می‏بیند و خدا نیز در این زندگی هرگز جایی نخواهد داشت.

امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به فضیلت ماه رجب افزود: رجب، ماه استغفار و توبه، ماه ترک گناهان و تکامل و سیر و سلوک و فرصتی مناسب برای بندگان خداست که خود را بیابند، چرا که روح ماه رجب بریدن از غیر خدا و پیوستن به خداست.

استاد حوزه علمیه شاهرود با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) گفت: امام جواد(ع) می‏فرمایند که "سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند، پشیمان نمی‏شود، نخست اجتناب از عجله، دوم مشورت کردن و سوم توکل بر خدا در هنگام تصمیم‏گیری".

وی تصریح کرد: آن امام در این حدیث سه راه‏کار عملی برای جلوگیری از پشیمانی در امور زندگی به ما عرضه می‏کنند و این پندها، راه‏کارهای حل همه مسائل است و با رعایت آن می‏توانیم بر مشکلات خود غلبه کنیم.

امینی با بیان اینکه انسان مؤمن و متعهد از این سه اصل غافل نمی‏شود، افزود: جوانان امروز ما نیاز به رعایت سه اصل صبر، مشورت و توکل دارند و باید دانست که انقلاب تاکنون با رعایت این اصول توانسته به حرکت خود ادامه دهد و به پیشرفت‏های بزرگی دست یابد.

امام جمعه موقت شاهرود خاطرنشان کرد: روحانیان باید تلاش کنند تا این سه اصل را در جامعه جاری سازند چرا که اگر این اصول در نسل جوان فراگیر شود، نسل فعلی و آینده انقلاب نسلی متعهد و مؤمن خواهد بود و آنها در این حالت، حافظان خوبی برای انقلاب و نظام اسلامی محسوب می‏شوند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول