اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد خبر داد

راه‌اندازی 14 پروژه فرهنگی «مهر ماندگار» در کشور

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال جاری 14 پروژه فرهنگی در قالب «مهر ماندگار» در کشور راه‌اندازی می‌شود که شامل هشت تالار، چهار کتابخانه و همچنین دانشکده علوم قرآنی و فیلم‌خانه ملی ایران است.

راه‌اندازی 14 پروژه فرهنگی «مهر ماندگار» در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، محمد‌مهدی فداکار عصر امروز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی کتابخانه «شهید دلیری» شهرستان جیرفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کتابخانه با یک‌هزار متر زیربنا در دو طبقه احداث می‌شود که طبقه پایین شامل مخزن، بخش رایانه، نمازخانه و آرشیو نشریات است.

وی با بیان اینکه طبقه بالای این ساختمان شامل دو سالن جداگانه مطالعه ویژه آقایان و خانم‌ها است، افزود: اعتبار اولیه این بنا 400 میلیون تومان است که  توسط حسن‌رضا دلیری فرزند شهید دلیری تأمین شده است.

فداکار با اشاره به راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی در جنوب استان کرمان تصریح کرد: مجتمع فرهنگی شهرستان کهنوج افتتاح شد و مجتمع فرهنگی شهرستان منوجان نیز در روزهای آینده افتتاح می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری در کشور 14 پروژه فرهنگی در قالب «مهر ماندگار» راه‌اندازی می‌شود که تا پایان کار دولت به بهره‌برداری می‌رسد و شامل هشت تالار، چهار کتابخانه و همچنین دانشکده علوم قرآنی و فیلم‌خانه ملی ایران است.

معاون اداری و مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح‌های فرهنگی برون مرزی وزارت ارشاد گفت: در هفته‌های فرهنگی ایران در کشورهای مختلف طرح‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

فداکار ابراز داشت: در اجرای این طرح‌های فرهنگی برون مرزی محصولات فرهنگی به ویژه به کشورهایی که بیداری اسلامی در آن اتفاق افتاده است، ارسال می‌شود.

به گزارش فارس، در جریان بازدید معاون اداری و مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از یادمان شهدای گمنام جیرفت مقرر شد، 70 میلیون تومان از سوی وزارت ارشاد برای ساماندهی این گلزار شهدا اختصاص یابد.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول