اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس‌جمهور تاکید کرد

مهر ماندگار، حرکتی عظیم برای اتمام 900 طرح بزرگ در کشور

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس‌جمهور در طرح مهر ماندگار از شناسایی 900 طرح نیمه‌تمام در قالب طرح "مهر ماندگار" در کشور خبر داد.

مهر ماندگار، حرکتی عظیم برای اتمام 900 طرح بزرگ در کشور

به گزارش خبرگزاری فاری از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی علی‌اکبر محرابیان در جلسه هماهنگی طرح‌های مهر ماندگار آذربایجان‌شرقی از شناسایی 900 طرح نیمه‌تمام در قالب طرح "مهر ماندگار" در کشور خبر داد و گفت: این طرح‌ها نیاز به یک نگاه ویژه برای تکمیل و بهره‌برداری دارند و مجموع سرمایه‌گذاری آنها سالانه 180 میلیارد تومان است که اگر این رقم به نرخ جاری محاسبه شود رقم بسیار بالایی خواهد بود.

وی تصریح کرد: اتمام این 900 طرح تا پایان فعالیت دولت دهم اگرچه کار عظیمی است اما کاملا اجرایی است و انگیزه برای اجرا از هر زمان دیگری برای دولت فراهم‌تر است.

محرابیان همچنین از شناسایی 55 طرح کلان با سرمایه‌گذاری حدود 6 هزار میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی در قالب طرح مهر ماندگار خبر داد و گفت: این پروژه‌ها سرعت قابل قبولی دارند و امیدواریم که طبق زمان‌بندی ابلاغ شده به اتمام برسند.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد افزود: هر تصمیمی که برای این استان گرفته شود در صورت پشتیبانی کامل دولت هیچ مانعی در اجرا نخواهد داشت و این موضوع در پروژه‌هایی که در این استان اجرا شده به اثبات رسیده است.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود طولانی بودن زمان اجرای پروژه‌ها را غیراقتصادی توصیف کرد و گفت: یکی از برنامه‌های جدی دولت سرعت بخشیدن به امور اجرایی و پروژه‌های زیربنایی است و اگر آمار رشد پروژه‌ها را با سال‌های قبل مقایسه کنیم هم در شروع پروژه‌ها و هم در تکمیل آنها پیشرفت چشمگیری مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت‌ها در سال‌های پایانی فعالیت خود با رکود در اجرای طرح‌ها مواجه می‌شوند افزود: مقام معظم رهبری، سال گذشته در دیدار با هیأت‌دولت به این نکته اشاره کردند و تذکر دادند که مبادا این آفت دامنگیر این دولت شود.

محرابیان خاطرنشان کرد: اتمام پروژه‌ها کمک بزرگی به دولت‌های بعدی است تا اعتبارات را با طرح‌های خود هزینه کنند و مجبور به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دولت قبلی نشوند.

وی با بیان اینکه دولت علاقه‌مند است تمام پروژه‌ها به خصوص مصوبات سفرهای استانی را در سال‌های آخر فعالیت خود به اتمام برساند گفت: از نیمه دوم سال 90 تصمیم گرفته شد که تمام پروژه‌ها و مشکلات و موانع اجرای آنها شناسایی شده و با اتخاذ تدابیر مناسب شاهد اتمام پروژه تا پایان دولت باشیم.

وی افزود: رییس‌جمهور هم در پیام نوروزی خود به این مساله اشاره کرده و طرح مهر ماندگار را برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دولت مطرح کرد.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول