اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به پایین بودن سطح بهداشت

جنوب کرمان منطقه مستعدی برای بروز بیماری‌ها است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: مناطق کمتر توسعه‌یافته جنوب کرمان به‌دلیل سطح بهداشتی پایین، مراکز مستعدی برای بروز بیماری‌های مشترک میان انسان و دام به شمار می‌روند.

جنوب کرمان منطقه مستعدی برای بروز بیماری‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم توکلی ظهر امروز در ستاد سلامت شهرستان قلعه‌گنج اظهار داشت: از آنجا که مدیران این شهرستان نسبت به موارد بهداشتی و دامپزشکی آشنایی کامل دارند، کار ما در این شهرستان بسیار تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در جنوب کرمان باید براساس اولویت‌بندی مشکلات دامی و بهداشتی گام برداریم، افزود: همچنین باید تلاش کنیم تا مشکلات هر اقلیم و منطقه را با شرایط خاص آن حل و فصل کرده تا بتوانیم با توجه به مشکلات و شرایط اقتصادی و فرهنگی برنامه‌ریزی کنیم.

توکلی تصریح کرد: با توجه به توسعه شهرنشینی، افزایش جمعیت و استفاده از مواد پروتئینی مشکلاتی نیز به وجود آمده و موجب شیوع بسیاری از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو هیچ‌گونه نشانه عارضه‌ای در دام ندارد، ابراز داشت: این بیماری با رعایت نکردن مسائل بهداشتی به سرعت شیوع پیدا کرده و خطر مرگ را به دنبال می‌آورد.

توکلی عنوان کرد: امروز در کشورهای کمتر توسعه‌یافته بیماری‌های مشترک میان دام و انسان بسیار شیوع پیدا کرده که می‌توان با اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق، خطرهای ابتلا به این بیماری کشنده را کاهش داد.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: با یک برنامه مدون و دقیق باید به مردم آموزش‌های لازم ارائه شود تا با تغییر فرهنگ استفاده از مواد پروتئینی از ابتلا به بیماری‌های خطرناک دام و انسان جلوگیری و مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها کاهش یابد.

توکلی بیان داشت: این آموزش باید از سطح اداره‌ها و مدرسه‌ها آغاز شود و تا آموزش خانواده‌ها ادامه یابد.

وی اذعان داشت: برای نتیجه‌گیری بهتر در زمینه سلامت در این مناطق باید تمام اداره‌ها و نهادها با همدلی و وحدت در این راه گام بردارند.

توکلی آموزش مسائل بهداشتی و سلامت را راهکاری مناسب برای ارتقای سطح اقتصادی خانواده ذکر و خاطر نشان کرد: اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان آمادگی دارد تا در زمینه آموزش بیماری‌های مشترک دام و انسان به طور کامل و با تمام توان همکاری کند.

وی در زمینه بیماری تب کریمه‌کنگو اظهار داشت: این بیماری یک عارضه ویروسی تلقی می‌شود که عامل انتقال آن کنه است.

توکلی تصریح کرد: یکی از بهترین راه‌های مقابله با این عامل ویروسی سمپاشی اماکن دامی و انسانی است که می‌طلبد با تأمین اعتبار از منابع استانی سم مورد نیاز خریداری و در اختیار کارشناسان دامپزشکی قرار گیرد.

وی با اشاره به مناطق کمتر توسعه‌یافته جنوب کرمان افزود: این مناطق به لحاظ اینکه در سطح بهداشتی پایینی قرار دارند، مراکز مستعدی برای بروز بیماری‌های مشترک میان انسان و دام به شمار می‌روند.

توکلی عنوان کرد: به همین دلیل می‌طلبد تا با حرکت‌های شتاب‌دهنده و فرهنگ‌سازی، سطح سلامت را افزایش دهیم.

وی ابراز داشت: پیشنهاد می‌‌شود تا در منطقه جنوب کرمان طی سال تحصیلی به دانش‌‌آموزان دبستانی به طور میانگین هفت ساعت با زبان ساده بیماری‌های مشترک دام و انسان تدریس شود تا آغاز ایجاد فرهنگ سلامت از این مقطع باشد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول