اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی:

75 درصد از بیماری‌های نوپدید منشأ دامی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان خراسان‌رضوی گفت: 75 درصد از بیماری‌هایی که به سبب پیشرفت و صنعتی شدن جوامع به وجود آمده‌اند، منشأ دامی دارند.

75 درصد از بیماری‌های نوپدید منشأ دامی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ناصر مرگان‌ازغدی پیش از ظهر امروز در همایش نقش دامپزشکی و صنوف به مناسبت هفته سلامت در سالن همایش‌های قصر هدیش در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این نکته که بیش از 50 درصد از بیماری‌های عفونی انسانی جنبه مشترک با دام دارد و از دام به انسان قابل سرایت است، نقش دامپزشکی در بُعد سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به شعار دامپزشکی مبنی بر "دام سالم، غذای سالم و انسان سالم" ادامه داد: تولید محصولات سالم می‌تواند در داشتن افراد سالم و توانمند و در نهایت یک جامعه و اقتصاد سالم نقش مستقیم داشته باشد که دامپزشکی در همین راستا تولیدات سالم را به طور جدی به عنوان یکی از با اهمیت‌ترین اهداف خود مدنظر قرار داده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی افزود: دامپزشکی در تولید محصولات با کیفیت و سالم برای سلامت، رشد و شکوفایی جامعه از تولیدکنندگان در تولید محصولاتی با کمیت و کیفیت بیشتر به ‌ویژه در بخش مواد غذایی که برای سلامت جامعه حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در این راستا دامپزشکی استان حمایت‌های لازم را برای تحقق این امر انجام می‌دهد تا به این وسیله هر چه بیشتر در راستای استانداردها و تأمین سلامت جامعه تلاش شود.

ازغدی با اشاره به حرکت کشورهای جهان به سمت صنعتی شدن، اظهار داشت: با روند صنعتی شدن و پیشرفت کشورها، بسیاری از بیماری‌های جدید نیز ایجاد شده‌اند که در حدود 75 درصد از این بیماری‌های نوپدید دارای منشأ دامی و حیوانی هستند که از این دسته می‌توان به آنفولانزای مرغی، سارس و یا جنون گاوی اشاره کرد.

بیماری‌‌های نوپدید بزرگ‌ترین تهدید جمعیت انسانی است

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: بیشترین مخاطره‌ای که جمعیت انسانی را تهدید می‌کند بیماری‌های نوپدید با منشأ دامی و حیوانی است.

وی با اشاره به اهمیت بیماری‌های دامی ادامه داد: چنین بیماری‌هایی در صورت گسترش و شیوع، تلفات زیادی بر جای می‌گذارند و در بسیاری از موارد غیرقابل درمان هستند و چنانچه بتوان چنین بیماری‌های صعب‌‌العلاجی را با طول درمان‌های طولانی درمان کرد، بهبود کامل صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان‌رضوی ادامه داد: تب‌مالت نیز از نمونه چنین بیماری‌های صعب‌‌العلاجی است که پس از درمان نیز بهبودی کامل ایجاد نمی‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول