اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس و مشاور بیمه:

اطلاع‌رسانی صحیح، تبلیغات کاذب صنعت بیمه را خنثی می‌کند

خبرگزاری فارس: کارشناس و مشاور بیمه گفت: اگر در زمینه خدمات بیمه‌ای اطلاع‌رسانی درستی صورت گیرد نیازی به تبلیغات کاذب در این زمینه وجود ندارد.

اطلاع‌رسانی صحیح، تبلیغات کاذب صنعت بیمه را خنثی می‌کند

اقدس رئیسی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با بیمه شخص ثالث گفت: استقبال و تمایل مردم به بیمه شخص ثالث به دلیل اجباری بودن آن از طرف دولت است و دولت اشخاصی را که وسیله نقلیه دارند موظف کرده که مسئولیت خود را بیمه کنند.

وی در ادامه افزود: اشخاص تمایلی به گرفتن بیمه‌نامه شخص ثالث ندارند و به خاطر اینکه نداشتن بیمه ثالث جرم و تخلف قانونی است و اگر خسارتی ایجاد شود شخص مسئول جبران آن است، مسئولیت خود را بیمه می‌کنند.

کارشناس و مشاور بیمه در مورد اطلاع‌رسانی راجع به بیمه، بیان داشت: فرآیندی به نام بازاریابی و ایجاد احساس نیاز در مشتری وجود دارد و اگر در زمینه بیمه درست و کافی اطلاع‌رسانی شود، نیازی به تبلیغات کاذب وجود ندارد.

وی گفت: اگر شرکت‌های بیمه، پوشش بیمه‌ای را دقیق و کامل توضیح دهند، نیازی به قانون اجباری نیست و افراد به راحتی از بیمه چشم‌پوشی نمی‌کنند و آگاهانه بیمه را خریداری می‌کنند.

رئیسی با اشاره به ارزیابی و رتبه‌بندی بیمه‌ها تصریح کرد: در رتبه‌بندی بیمه‌ها، ملاک، میزان و فروش بیمه از نظر بیمه مرکزی است.

وی در ارتباط با سایر ملاک و معیارهای رتبه‌بندی بیمه‌ها اضافه کرد: نسبت حق بیمه‌ای که شرکت‌های بیمه جذب می‌کنند، میزان خسارت‌دهی، روابط و پاسخ‌گویی به مشتری و تعداد شعب از دیگر معیارهای رتبه‌بندی بیمه‌ها است.

کارشناس و مشاور بیمه در مورد بیمه اموال تاکید کرد: هر فردی که دارای مال است می‌تواند زیر پوشش بیمه اموال (بیمه آتش‌سوزی، بیمه بدنه) باشد.

وی با اشاره به فرانشیز در بیمه اموال ادامه داد: برخی از بیمه‌های اموال فرانشیز دارند و برخی دیگر ندارند و فرانشیز به عهده گرفتن مبلغی از خسارت توسط مشتری است و اگر شخص تمایل به پرداخت این مبلغ نداشته باشد، حق بیمه‌ای که می‌پردازد افزایش می‌یابد.

رئیسی گفت: میزان فرانشیز در زمان انعقاد قرارداد مشخص می‌شود و این مبلغ می‌تواند با توافق دو طرف تعیین شود.

وی در ارتباط با جذب متقاضی برای بیمه شدن توسط شرکت‌های بیمه تاکید کرد: کاهش قیمت‌های بیمه توسط برخی از شرکت‌ها و جذب مشتری بیشتر، دلیل موفقیت این‌گونه شرکت‌ها نیست، بلکه شرکت‌های بیمه باید با دادن اطلاعات دقیق و کامل در موقع فروش و جبران خسارت در زمان پرداخت آن، جذب مشتری کنند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول