اقدس رئیسی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با بیمه شخص ثالث گفت: استقبال و تمایل مردم به بیمه شخص ثالث به دلیل اجباری بودن آن از طرف دولت است و دولت اشخاصی را که وسیله نقلیه دارند موظف کرده که مسئولیت خود را بیمه کنند.
وی در ادامه افزود: اشخاص تمایلی به گرفتن بیمهنامه شخص ثالث ندارند و به خاطر اینکه نداشتن بیمه ثالث جرم و تخلف قانونی است و اگر خسارتی ایجاد شود شخص مسئول جبران آن است، مسئولیت خود را بیمه میکنند.
کارشناس و مشاور بیمه در مورد اطلاعرسانی راجع به بیمه، بیان داشت: فرآیندی به نام بازاریابی و ایجاد احساس نیاز در مشتری وجود دارد و اگر در زمینه بیمه درست و کافی اطلاعرسانی شود، نیازی به تبلیغات کاذب وجود ندارد.
وی گفت: اگر شرکتهای بیمه، پوشش بیمهای را دقیق و کامل توضیح دهند، نیازی به قانون اجباری نیست و افراد به راحتی از بیمه چشمپوشی نمیکنند و آگاهانه بیمه را خریداری میکنند.
رئیسی با اشاره به ارزیابی و رتبهبندی بیمهها تصریح کرد: در رتبهبندی بیمهها، ملاک، میزان و فروش بیمه از نظر بیمه مرکزی است.
وی در ارتباط با سایر ملاک و معیارهای رتبهبندی بیمهها اضافه کرد: نسبت حق بیمهای که شرکتهای بیمه جذب میکنند، میزان خسارتدهی، روابط و پاسخگویی به مشتری و تعداد شعب از دیگر معیارهای رتبهبندی بیمهها است.
کارشناس و مشاور بیمه در مورد بیمه اموال تاکید کرد: هر فردی که دارای مال است میتواند زیر پوشش بیمه اموال (بیمه آتشسوزی، بیمه بدنه) باشد.
وی با اشاره به فرانشیز در بیمه اموال ادامه داد: برخی از بیمههای اموال فرانشیز دارند و برخی دیگر ندارند و فرانشیز به عهده گرفتن مبلغی از خسارت توسط مشتری است و اگر شخص تمایل به پرداخت این مبلغ نداشته باشد، حق بیمهای که میپردازد افزایش مییابد.
رئیسی گفت: میزان فرانشیز در زمان انعقاد قرارداد مشخص میشود و این مبلغ میتواند با توافق دو طرف تعیین شود.
وی در ارتباط با جذب متقاضی برای بیمه شدن توسط شرکتهای بیمه تاکید کرد: کاهش قیمتهای بیمه توسط برخی از شرکتها و جذب مشتری بیشتر، دلیل موفقیت اینگونه شرکتها نیست، بلکه شرکتهای بیمه باید با دادن اطلاعات دقیق و کامل در موقع فروش و جبران خسارت در زمان پرداخت آن، جذب مشتری کنند.
انتهای پیام/س20/ط4000