اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بیش از 91 میلیارد ریال اعتبار

اجرای موج شکن بندر صیادی لاور ساحلی پایان یافت

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی گفت: اجرای طرح احداث موج شکن بندر صیادی لاور ساحلی با 91 میلیارد و 651 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و دو درصد نفت و گاز در شهرستان دشتی پایان یافت.

اجرای موج شکن بندر صیادی لاور ساحلی پایان یافت

سید علی هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی اظهار داشت: طرح احداث موج شکن بندر صیادی لاور ساحلی در سال 89 با هدف بهره‎مندی از ظرفیت‌های ساحل و دریا در بخش‎های صیادی و همچنین تجاری شهرستان توسط شیلات آغاز شد و در حال حاضر اجرای عملیات موج شکن آن به پایان رسیده است.

وی افزود: در سال 85 نیز اجرای تاسیسات گمرک لاور که از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان بوشهر بود شروع شد.

هاشمی ادامه داد: این تاسیسات شامل احداث سوله و انبارها، تاسیسات برقی، لوله کشی آب و نصب مخازن 10 هزار لیتری و اجرای کامل شبکه داخلی برق و سیستم روشنایی محوطه در سال 88 پایان یافت.

فرماندار دشتی تصریح کرد: این طرح برای افزایش ظرفیت بهره‎گیری از امکانات موجود، با مجموع اعتبار 4 میلیارد و 524 میلیون ریال توسط اداره کل گمرکات استان بوشهر اجرا شد.

وی اضافه کرد: اجرای موج شکن و احداث تاسیسات گمرک به پایان رسیده است و 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هاشمی گفت: به منظور بهره‎مندی و راه‎اندازی آن نیاز به لایروبی حوضچه، احداث ساختمان‎های پشتیبانی، تاسیسات آسفالت روی بازوهای اصلی و فرعی، محوطه سازی، احداث اسکله ثابت و پارکینگ‎های قایق‎های صیادی به اعتباری بیش از 50 میلیارد ریال نیاز است.

وی یادآور شد: از طرفی تحویل و تحول امکانات و تاسیسات موجود از شیلات به اداره کل بنادر و دریانوردی نیز در دستور کار است که همه این موارد به طور جدی در سطح استانی و ملی در حال پیگیری است.

هاشمی گفت: معاون وزیر راه و رئیس سازمان بنادر کشور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران و استاندار بوشهر چندین مرحله از این پروژه بازدید کرده‌اند و در حال پیگیری برای به نتیجه رساندن آن هستند.

فرماندار دشتی با بیان اینکه با راه‎اندازی این بندر تاریخی شاهد تحول بزرگ اقتصادی در شهرستان ولایتمدار دشتی خواهیم بود افزود: در سطح شهرستان جلسات متعددی با مدیرکل شیلات، مدیرکل بنادر و دریانوردی، مدیر کل گمرکات استان، معاونین استاندار و فرماندهی دریابانی داشته‎ایم که امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول