اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی آستارا خبر داد

صدور 1800 کارت صیادی در رودخانه مرزی آستاراچای

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی آستارا گفت: تاکنون یک‌هزار و 800 کارت ویژه صیادی در رودخانه مرزی آستاراچای صادر شده است.

صدور 1800 کارت صیادی در رودخانه مرزی آستاراچای

ایرج زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به اینکه فصل ماهیگیری مشترک در رودخانه مرزی تا 25 اردیبهشت سال جاری ادامه دارد، اظهار داشت: طبق توافق صورت گرفته از طرف مسئولان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دارندگان کارت ویژه صیادی می‌توانند به صورت مشترک در طول روز و ساعت مشخص به مدت دو ماه مشغول صیادی شوند.

فرمانده مرزبانی آستارا با بیان اینکه امسال 100 کارت ویژه صیادی برای مرزنشینان این شهرستان صادر شده افزود: با صدور این تعداد کارت ویژه صیادی در مجموع بالغ بر یک‌هزار و 800 کارت ویژه صیادی برای متقاضیان واجد شرایط صادر شده که با توجه به موقعیت محدود این رودخانه رقم بسیار بالایی است.

وی همچنین از دارندگان کارت ویژه صیادی که به خاطر کهولت سن و دیگر مشکلات نمی‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند خواست که نسبت به ابطال آن اقدام کنند تا نیروهای جوان و فعال از مزایای آن بهره‌مند شوند.

زارعی با اشاره به اینکه با توجه به کثرت بالای دارندگان کارت ویژه صیادی تا اطلاع ثانوی هیچ‌گونه کارت صیادی صادر نمی‌شود تصریح کرد: دارندگان کارت ویژه صیادی حق واگذاری آن به غیر را ندارند و تنها مجاز هستند در رودخانه مرزی آستاراچای به صیادی بپردازند.

این مسئول به دارندگان کارت ویژه صیادی هشدار داد تا از حضور در غیر ساعات مشخص جدا خوداری کنند در غیر این صورت امکان خسارت جانی بسیار بالا وجود دارد.

فرمانده مرزبانی آستارا ادامه داد: در صورت عبور غیر قانونی صیادان ایرانی از معابر غیر مجاز نه تنها صدمات جبران ناپذیری را به دنبال دارد بلکه کارت صیادی آنان اخذ و باطل می‌شود.

وی، رودخانه مرزی مشترک «آق چای آستارا» بین دو کشور را 38 کیلومتر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: طبق مقررات بین‌المللی نیمی از رودخانه مرزی آستاراچای به جمهوری اسلامی ایران و نیم دیگر آن به جمهوری آذربایجان تعلق دارد.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر تعامل خوبی بین مرزبانان دو کشور وجود دارد و ادامه این روند به امنیت بالای مرز بین دو کشور همسایه منجر می‌شود.

به گزارش فارس، آستارا در شمال گیلان و مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد و خط مرز آن توسط یک رودخانه محلی موسوم به آستاراچای تعیین شده که طبق خط تالوگ نیمی از رودخانه و پل فلزی مرزی آستاراچای به طرف جمهوری اسلامی ایران و نیمه دیگر به کشور جمهوری آذربایجان تعلق دارد.

پل مرزی روی رودخانه آستاراچای یکی از عوامل مهم ارتباطی، تجاری و سیاسی بین دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان تلقی می‌شود.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول