اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد:

تجهیز 10 فروند شناور صیادی خوزستان به سامانه‌ شناسایی ناوبری

خبرگزاری فارس: معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: به منظور اجرای بهینه طرح همیار ناجی در آب‌های استان خوزستان، 10 فروند شناور صیادی به سامانه‌های شناسایی ناوبری AIS و رادیو VHF /DSC تجهیز شدند.

تجهیز 10 فروند شناور صیادی خوزستان به سامانه‌ شناسایی ناوبری
بهروز آقایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بندر امام با اعلام این خبر اظهار داشت: این شناورها در عملیات جستجو و نجات دریایی از اهمیت زیادی برخوردار هستند.
وی خاطرنشان کرد: این واحد با اعزام کارشناسان فنی به همراه کارشناسان مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) به بنادر استان خوزستان، اقدام به تجهیز 10 فروند شناور در بنادر امام خمینی (ره)، آبادان، خرمشهر، چوئبده، سجافی و اروند کنار کردند.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان درباره نحوه اختصاص کد شناسایی به این شناورها اظهار داشت: این شناورهای سنتی به دلیل فقدان شماره شناسایی معتبر جهانی، در یک طرح ابتکاری به شناورها نام همیار یک تا 10 همراه با کد 422 متعلق به کشور جمهوری اسلامی اختصاص داده شد.
وی خاطرنشان کرد: با این اقدام ضمن تفکیک و شناسایی شناورها، هر یک از آنها با پیش شماره 422 در عرصه بین‌المللی شناخته می‌شوند.
آقایی تصریح کرد: پس از نصب سامانه شناسایی AIS و رادیو VHF /DSC این تجهیزات عملیاتی شده‌اند.
معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین در ادامه گفت: به منظور ارتقای توان و قابلیت تجهیزات ناوبری شناورهای خدماتی در مجتمع بندری امام خمینی، شناور بویه‌گذار مهر به قطب نمای ماهواره‌ای مدرن و پیشرفته تجهیز شد.
وی افزود: قطب‌نمای مدرن SC_50 که از قابلیت‌های فنی بالایی برخوردار است، در راستای ارتقای توان فنی و عملیاتی شناور بویه‌گذار مهر با همکاری بخش خصوصی نصب و تجهیز شد.
آقایی گفت: دقت بسیار بالا، تعادل سه بعدی،‌ توانمندی بهره‌برداری به صورت GPS و قطب نما در یک زمان، نمایش انحراف شناور روی محورهای X-Y-Z در زمان حرکت و توقف، قابلیت اتصال به سامانه‌های رادار، اتو پایلوت، نقشه‌های الکترونیکی ناوبری و راه‌اندازی در حداقل زمان ممکن از جمله ویژگی‌های فنی این دستگاه جدید است‌.
معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه با اشاره به نصب و راه‌اندازی این سامانه جدید ضمن انجام مطالعات کارشناسی توسط کارشناسان فنی این واحد، بسترسازی فرهنگ بهره‌گیری از قطب نماهای ماهواره‌ای، تسریع در امور ناوبری و مرتبط ساختن دیگر سامانه‌های الکترونیکی نظیر رادار و AIS و Ecdis از جمله اهداف بهره‌گیری از این تجهیزات عنوان کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول